Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 944 ggr
Kola
0

Fråga angående nyår

Jag undrar hur man ska göra med sin utekanin på nyår. När alla raketer smäller av och så. För jag vill ju inte skada min kanins öron.

Väldigt tacksam för svar!

Sotis
0

Jag har mina kaniner i stallet så dom störs inte så mkt av raketerna. Men jag vet inte riktigt hut man ska göra med en kanin som står ute.

Flippa
0

Jag brukar ta ner Flippa i källaren där det är svalt och skönt ^^

Trasdocka
0

Det är bara 3 honor som tycker att det är obehagligt, de 4 andra störs knappt alls. Så dessa ställer jag in runt 10 på dagen i transportburar innomhus, och tar ut sedan runt 2 på natten :)

galaxens
0

Jag skulle tagit in mina…

myriis
0

Det funkar att ställa in kaninerna i en ouppvärmd bil..

Tina-A
0

Vi har lagt en matta eller filt över buren som står kvar på sin vanliga plats. Då blir inte ljusskiftningarna lika starka och dom har tyckt det varit okej tidigare!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

Mina är i ladugården och bryr sig inte. Eller Alpha vet jag ju inte då .. Får se hur det går med henne, men det ska nog inte vara några problems.

senna
0

Jag tar in mina kaniner runt 22.00 och tar ut dem igen vid 02.00 ungefär. Jag ställer dem i vår källare där det är svalt.

KvirrZ
0

Mina är inne, tror inte att de kommer reagera så mycket, får se :)

- Mvh Emma

Keligast
0

Kommer nog ta in Dumle´ i föråddet där Mimmi&Albin är i några timmar.

Jojsan
0

De brukar vara kvar i ladan, men ska nog sätta en matta framför iaf.. Undrar vad Totte tycker om det…

Jenny_94
0

#5: smart idé… det ska nog jag göra

Clariiz
0

Jag tror de får stå i garagetet iår.. Problemet är ju att jag är borta.. Men har jag tur kanske dom får följa med till mormor och stå hos hennes garaget :P.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

När jag hade Hulda då for jag till landet med hon ;) Min lill plutt skulle inte få aja i öronen :)

Moonstrike
0

Våra kaniner får va ute som vanligt.. men vi kollar till lite då och såklart, och dom verkar inte så jätterädda..

Sosso
0

Får ta å hålla med de andra. ^^ Mina kaniner står inne och dom bryr sig inte. :P

KajsaM
0

Man ska gärna ställa in dom i t.ex ett garage eller dyl. Men kan även lägga en tex trasmatte över buren. :)

Casper
0

Mina förra kaniner stod alltid ute och de brydde sig inte heller men att lägga över buren verkar vara en toppenidé!

annaforsgren
0

ska nog ta in dom ett tag

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

ciss
0

Ska troligen ställa in mina i en ouppvärmd bil, lät som en bra idé tycker jag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Kola
0

Detta är nämligen första gången för han.

balelettan
0

risken att öronen skulle ta skada är nog ganska liten tror jag men de kan kanske tycka att det är obehagligt…..

Kola
0

Tack för alla bra tips?!

plexus
0

jag vet inte men prova ta in honom kanske!!

KvirrZ
0

#24 det är för stor temperaturskillnad

- Mvh Emma