Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 403 ggr
LovaNathalie
0

Tappat hår på öron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag adopterade en kanin för en och en halv vecka sedan som blivit misskött och han tappar massa hår på öronen och kliar sig lite väl mycket, tycker jag. Vi ska ringa veterinären imorgon eller övermorgon och boka en tid men tänkte bara se om det är någon som har någon aning om vad det kan vara. Han har inga skorpor, är inte så röd och inget konstigt i öronen heller men tycker att han kliar sig mycket o stör sig på något i eller utanpå öronen. Han är pigg o glad, är frigående hos oss o springer runt o skuttar. Väldigt social och äter bra. Det är just öronen som känns konstiga. Tack i förhand!

Arcade-Foodie
0

Kan vara kvalster men de kan även vara någon inflammation i öronen. Ser du om de finns vax i öronen eller flagig hud? De kan peka mot kvalster ☺️ Men din kanin behöver definitivt veterinär vård och få mediciner.

LovaNathalie
0

#1 nej han har ingen flagig hud eller vax i öronen, vad jag kan se. Men vi ringer veterinären idag o bokar tid :)

LovaNathalie
0

Update: Han var fullt frisk förutom vax i öronen så vi fick med oss en lösning hem 👍🏼 sedan passade vi på att vaccinera honom också. Skönt att han mår bra förövrigt 😄

Arcade-Foodie
0

#3 de var ju tur att de bara var vax som är problemet. Har själv samma problem men min kanin men ska ta en röntgen och operas, då hans öronkanaler är för små. Vilket gör att han får vaxproppar hela tiden 😂