Liga har fått ungar!
Nu har liga fått sina små söta ungar. Jag tror att hon fick dom i söndags för dom har fått lite päls. Det är tre stycken två madagaskar och en lux som Liga. Jag har tagit lite bilder på dom.
kommentera inte förrän jag säger till tack!

nej, gud vilka söta <3 är det dvärgvädur?
Nu får ni kommentera!
#5 ja det är det

Gud så gulliga! Kan man få en bild på föräldrarna? ;P
#9 ja det kan du jag ska bara gå ut och ta en bild. Fast jag har ingen bild på pappan.

Förlåt att jag kommenterade innan du sa till
Men dom vara bara så otroligt jättejätte söta <33

Vem är pappan?
Liga har ju just fått ungar, ungen som hon har nu är ju bara typ 12 veckor? Stackars kanin som måste föda så mycket.

Super söta :D
#11 det gör inget :)

NAAAW! GUUD VAD SÖÖTA!!!
Jättesöta ungar :) Kan man få se en bild på mamma med? :D
#12 aa dom kommer nog att få ganska långa öron :)

Gud va söt Liga är :)
Läste i tråden. Är det inte för kort emellan rum mellan kullarna?

Söta. :)
#13 jag tror inte att ungen bara är 12 veckor han är nog äldre än så.

Kul :)
#25 Vet du/ni inte hur gammal ungen är? Det är ändå alldeles för kort mellanrum mellan kullarna. Man bör vänta minst 6 månader innan man tar en till kull på honan. Du/ni verkar inte förstå hur påfrestande det är för henne. Har du/ni överhuvudtaget läst på ordentligt om Avel?
Menar inte att låta otrevlig alls, utan jag undrar bara!
#26 ne jag vet inte riktigt hur gammal ungen är.

söta :)
söta :)
gud så fina :')

vad söta:)

Håller med twinnie.
#29 nej det har jag inte.
#36 sådär men gasnka mycket.
Håller med twinnie. Man bör vänta. ^^
Varför vill du ha en kull? Undrar bara :)

Undrar samma som sputtnick_plexus ^^
#41 jag tycker det är kul med ungar
#43: Kul, på vilken sätt? :)
#22 tackar :)
#29 jag har läst om Avel för ganska länge sen.
Menar inget illa med det jag sjrev ovan ^^ Tycker bara att det är roligt att veta. :)

#46 Okej..
Har du inte kollat i boet varje dag? Jag tänkte eftersom att du inte vet hur gamla dom är …

#49 hon visste ju inte att hon hade fått dom!
#50: Ja, jag vet. Men har hon inte kollat i boet om dom har kommit?

#51 joo såklart! Varför skulle hon annars sätt in bilder på dom då??
#52: Ja, men jag tänkte för att hon inte vet hur gamla dom är. har jag missat nått eller ? ^^ :)
Kanin ungar är väldigt söta och troligen väldigt roligt att föda upp (har själv inte börjat med det ännu).
Men självklart måste man läsa på först så att man kan ge kanin mamman och ungarna det bästa. Om du inte har läst på ännu. Så börja med det nu. Aldrig försent att lära sig. Och självklart kan man inte lära sig allt. Men lära sig grunderna är viktigt. Speciellt för dina djur. Det är endast för dina kaniners bästa. Som dom flesta här i tråden vill med =). Och det vill nog du med. heller hur? =)
En djur mamma som får flera kullar efter varann är väldigt jobbigt och påfrestande. Och blir till sist lidandet för mamman. Mamman kan även bli sjuk. Så djurmamman, kaninmamman i detta fall, behöver sin vilo rum tills hon kan ta hand om nästa kull ungar. Så hon har mera kraft och ork. =)
Finns flera ställen här på internet som du kan läsa på om Avel.
Det ska jag göra tills jag ska ta en kull i vår eller sommar =). Det ska bli jätte spännande tycker jag. =)
Alltid roligt och sött med djur bäbisar. Men man ska nog ha någon speciell annledning med. Själv så vill jag ta en kull för att kunna få mera erfarenheter och känna på om kanin Avel kanske är något för mig. Funderar även på att testa på kanin utställningar. Om jag gör det så vill jag ta fram friska och fina djur med bra temperamenter (som jag själklart tänker göra annars med). Och sen så med nå fina färger =). Färger tycker jag är jätte intressant. Plus att jag vill lägga till detta till mina erfarenheter då jag har född upp lite andra djur igenom mitt liv. Men aldrig kanin =)
Nu vart det lite off topic. Men man ska nog nästan ha mera annledning tror jag än att kaninungar är söta om man ska föda upp =) Antar jag =). Allafall se till så man får fram friska djur. Och inte bara para bara så dära =)
Nä. läs på lite =) alltid roligt att lära sig något nytt. Och det tar inte många minutrar att läsa =)
Och så kan du se kaninernas bästa hädanefter och ta hand om dom så gott du kan =)
tror inte du menade något illa heller. Men det är för kort mellan rum mellan kullarna. Och därför en del personer har tagit åt sig lite. Oftast så är ju kaniner slit och släng djur för en del människor. Och dom här i tråden tänker mest bara på dina kaniners skull. Och ev. hoppas att du tar lite mera ansvar för dom =)

#43 - Varför tar du en kull bara för kul skull ??
Finns ju många som tar kullar för skoj skull =) Kommer jag också att göra. Annars är det ingen menning och ta kullar om det inte är kul =)
Dom flesta som håller på med uppfödning tar nog kullar för att det är roligt =) Om man inte tycker det är kul så borde man ju inte heller hålla på och ta kullar =)
NÄÄÄÄÄ så sööööta!
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
Söta kaniner.. :)
Oansvarigt uppfödda :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#54 JÄTTE bra skrivet!

#54 Bra skrivet!:)
#54: Mycket bra skrivet!

Du har parat din hona ALLDELES för tidigt efter kullen som kom innan. Det kunde ha blivit stora komplikationer, det är farligt för honanatt få ungar så tätt utan en paus.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tycker personligen att du är dum mot Liga,
du vet inte äns hur gammal den andra ungen är, det märkt väl väldit tydligt att hon inte vill föda var och varannan månad?!
du har läst om Avel, för ett tag sen.
det räcker inte.
Jag menar inget illa med det jag skriver, men jag tycker att man måste kunna det mästa. och det värkar som att du vill bara ha ungar för att du tycker o de. Kan du ta hand om dem?
Har du råd?
jag vill bara att kaniner ska ha det bra!