klippte för långt på klon
I förrgår när jag klippte min kanins klor så sprätta han till precis när jag klipptte och då råkade jag klippa för långt in så han börja blöda, jag tog in honom och satte klon i potatispulver så att det skulle sluta blöda. Han bor i ett hägn med en bur i som jag har stängt in han i tills idag och jag skulle vilja ta ut honom (buren är helt okej storlek, den är 210×110) men han vill ju vara ute men jag vill inte att det ska bli smutsigt där han har blött eftersom att det är jord och hans kompis vill ju också vara ute men undrar lite om det är farligt att ta buren öppen, kan det bli infekterat eller så? Det är en röd prick på klon nu och jag känner mig så hemsk men tror ni att det gör ont för honom nu och skulle ni ha släppt ut honom i hägnet? Jättetacksam för svar!
Om det hände i förrgår tror jag inte det är någon fara, klor läker ganska snabbt. Håll koll på honom bara så att det inte blir värre :)
Vad bra tack!
Jag klippte min kanins klor i veckan också, precis som för din kanin, så sparkade min kanin också till och saxen gick för långt in. Hon blödde så himla mycket och stopppulvret gjorde ingen verkan. vi åkte in till veterinären (vilket de verkade bli lite irriterade över för en klippt nagel, men vad ska man göra när man inte vet). Veterinären sa att det läker gansa snabbt så länge det bara är lite på pulpan som skadats.
Hoppas din kanin mår bättre!