Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 540 ggr
Pjupp
4/5/20, 1:57 PM

Dvärgvädur behöver nytt hem pga flytt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!

Vår kanin Yoda behöver tyvärr hitta ett nytt hem på grund av att vi ska flytta till ny lägenhet i slutet av sommaren och där är det inte tillåtet att ha djur. Yoda är en härlig kille på ca 2,5 (Född 2017-12-24), han är kastrerad sedan våren 2018. Han är en inomhuskanin som är van vid att få röra sig fritt i lägenheten förutom nattetid då han är instängd i sin "hage" på ca 3 kvm. Han är rumsren till den grad att han kissar i sin toalett. Då vi bor i stan har han inte varit ute mycket men han tycker det är roligt att få vädra öronen på balkongen på somrarna. Han har aldrig bott med någon annan kanin så vi vet ej hur han är med andra kaniner men tror inte han hade haft något emot sällskap om någon är villig att prova. Han är också delvis van vid barn då min syster och hennes två döttrar (Under 10 år) har passat honom i omgångar när vi varit bortresta och det har gått bra. 

Han gillar inte att bli buren eller att sitta i knäet men kommer mer än gärna och sätter sig tätt bredvid en och bli gosad med. Han tycker även om att ligga utsträckt i soffan längst ut där han har överblick över hela lägenheten. Snäll att klippa klor på. Han är en del av vår familj och därför känns det mycket tråkigt att behöva lämna bort honom men i dagsläget har vi inget val.

Köpt hos uppfödare: Ekhems kaniner
Ras: Renrasig dvärgvädur (Härstamningsbevis finns)
Färg: Svart Otter Wienertecknad
Päls: Lejonhuvad
Kön: Hane (Kastrerad)
Född: 2017-12-24     

Förutom Yoda så kommer det också följa med (Om man vill):
- Bur (120 x 60 )
- Hus, höhäck och toalett 
- Mat/Vattenskål (Dricker ej ur flaska)
- 8 stycken kompostgaller
- Spån och hö som finns kvar när nya ägaren hämtar
- Plastlåda med mat och kaningodis
- Kaninsele och koppel
- Kloklippare och borste 
- Resebur

Yoda finns att hitta i Halmstad!

För oss är det viktigt att han kommer till rätt hem. Vid intresse så skicka ett mejl till:
Dannegaaak@gmail.com

vänligen
Daniel och Kajsa

Annons:
Pjupp
4/5/20, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vet inte om bilderna på honom kom in, hade lite problem där

emmachau11
4/7/20, 12:36 PM
#2

Åå vad jag vill köpa Yoda har två kaniner just nu å vill gärna ha en till men kan dock inte köpa Yoda då mina föreldrar inte vill ha kaniner som är 1,5 år eller äldre då dom inte lever så länge till och är ganska stora redan☹️annars skulle jag gärna vilja köpa Yoda🐰Men tyvärr kan jag inte det. Hoppas ni hittar en annan kärleksfullt hem till lilla Yoda❤️

tiger tok
4/8/20, 11:15 AM
#3

#2 1.5 år är inte gammalt för en kanin

-Aida-
4/8/20, 11:19 AM
#4

#2 Vadå inte lever länge, är dina föräldrar medvetna om att kaniner kan faktiskt bli allt mellan 7-14 år gamla? Den kaninen är ju bara ett barn i jämförelse.

Upp till toppen
Annons: