Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 319 ggr
Emmadagmar
2020-03-14, 12:40

Erfarenhet med fransk vädur? Utseende

Hej. Jag har köpt en fransk vädur. Han på bilden. Vill att han ska bli rund och grov, som sin far. Kan man avgöra om han kommer bli det? Eller mer lik sin mor med avlångt ansikte. Honorna har ju dock också oftare avlångt ansikte och hanarna också till dem börjat växa till sig på bredden vid 1,5 år. Detta kanske är omöjligt att avgöra? Om inte en bild på fadern som liten då. Erfarenhet av fransk vädur? Tacksam för hjälp

Emmadagmar
2020-03-14, 12:53

Detta är pappan

emmachau11
2020-03-14, 12:57

Är osäker på om man kan avgöra det

NinniH
2020-03-14, 16:11

Bara tiden kan utvisa hur han kommer att se ut. Det är svårt att sia om hur en unge kommer att se ut som vuxen, om den kommer se ut som någon av sina föräldrar. Så du får helt enkelt vänta och se. 🙂

Kan ex visa min hona hur hon såg strax efter att  vi hämtade henne vid 8 veckor och hur hon ser ut nu efter att ha blivit 8 månader gammal. Jag hade aldrig kunnat gissa att hon skulle bli att se ut som hon gör nu. 🙂

Kram Ninni BirkenBalder's Crafts & Bunnies http://birkenbalders.eu
Sandiy
2020-03-14, 16:28

Svårt att säga. Min frasse hona är rundare i ansiktet än min dvv hane. Du får helt enkelt se när han växer 😄

Emmadagmar
2020-03-14, 21:25

Tack för era svar! Vet ej om det är jag som. Bara är nervös över att böi djurägare igen efter så många år, och övertänker det hela. Kommer ju tycka om honom hur som helst 😊 #3 ser gärna bilder

Upp till toppen