Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 270 ggr
pepsibarn
0

Vad skulle du göra?

Vad skulle du göra om din kanin hoppa upp till 70 cm och du träna bara 1 gång i veckan och han går perfekt. Men en dag så river han bara 10 cm. Och du provar att hoppa det ingen och han river hela tiden. Han kan bara gå över en bom. Vad skulle du göra?

emmsaaan
0

Ingen aning … :/

Hemski
0

Jag skulle tro att han hade blivit sjuk på nåt sätt… typ ont nånstans så jag skulle nog ringa veterinären. Är lite hypokondrisk när det kommer till mina djur.

psyko
0

Jag skulle nog inte göra så mycket. Kaninen kanske bara har en dålig dag…

Men om den fortsatte att hoppa så och inte riktigt verkade vara sig själv ens när den är i buren eller lös skulle jag kontakta en veterinär.

sputtnick_plexus
0

Jag skulle tro att han/hon hade ont nån stans, eftersom att den helt plötsligt river så lågt, och har kunnat hoppa jättehögt förut.

Jennie104
0

Ringt vetrinär och trott h*n var sjuk

Essen
0

Håller med #5 jag skulle ringa veterinären och be dem undersöka hans bakre del dvs benen och höften ifall tecken på skador finns osv.

Lizzan
0

Hm. vet inte riktigt…

annaforsgren
0

vänta och se till dagen efter om det går lika dåligt då. skulle det göra det så skulle jag ringe veterinär och rådfråga.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ellen95
0

Skulle nog vänta ett tag. Om kaninen forsatte att göra samma sak så skulle jag nog ringa vetrinären.

[Kaninfluff]
0

Kanske tröttnat? Min Ponti är så på lägre häjder, men när det är över 20 så flyger han över. Kanske tycker kaninen bara det är tråkigt med så lågt? Det tror jag

BuNNaj
0

Jag skulle inte gjort något. Varför ska en kanin hoppa så högt när det inte ens finns med på tävlingar, förutom i höjdklasserna?

Sotis
0

jag skulle nog tro att han kankse hade tröttnat, eller att han var sjuk.

pepsibarn
0

Alltså kaninen klarar inte ens 5 cm

myriis
0

Jag skulle ge kaninen en paus om den mådde bra i övrigt.