Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3911 ggr
taylor__lambert
2014-04-11 17:41

Kaniner Bortskänkes, Stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej skänker nu mina två kaniner, en DVV hane på 8 månader och en rex hona utan stamtavla på 7 månader. Obs att honan kan ha blivit parad är inte säker då jag inte fokuserat på kanin PARNING.

Anledningen till att de skänks bort är en lång historia och nu har jag inte plats för dom, de är 100% vana vid hund och människor, inga problem stackar detta utan är väldigt mysiga små krabater.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
zezagena
2014-04-11 18:17
#1

Tråkigt att du ej kan ha kvar dem. Kan ju inteinte vara en så jättelång histora dock då de såpas unga fortfarande, i din ägo 4-5 månader..? Hoppas honan mår bra och hinner flytta då i god tid innan hon ev kull . Fokuserad.. hmm du visste välväl ändå att det en hona o hane o då blir det ju ungar vanligvis rätt fort som du säkert hört ryktas om .. Hoppas du hittar goda hem till dem =)

ps det är alltid bra ta en slant i betalning om inte annat för deras skull/ chansen till ett gott hem ökar.. ds

taylor__lambert
2014-04-11 18:59
#2

Okej, jag kan dra den långa historien så att alla förstår.

Obs att jag är 19 och min sambo 17 så det är en viss ålder skillnad om man tänker myndig och ej. Och detta är bara en lång-kort historia då jag annars är tvugen att skriva en bok.

Jag bor på ett elevhem där man endast får ha en hund per elev. När en av mina klasskamrater flyttade in till mig i november ville denne ha kanin, jag sa att jag inte tänker vara den som ska ansvara mest för dom och min sambo sa nej nej, så klart jag hjälper till, det tog ett tag men sen gav jag med mig för att ha kanin, vi gick till djurmagazinet och köpte hanen, sen hade vi foderhästar på en gård där de hade rex ungar till salu, vi köpte två honor då min "sambo" ville att vi skulle skaffa dvvrex kullar, sambon hade varit kanin uppfödare förr men jag var inte så speciellt insatt på detta, jag är bara van vid att endast ha en enda kanin som jag nu har i Sthlm, en hona, med andra ord ligger elev boendet inte i sthlm trakterna, när vi fick kaninerna hem till oss så var de ju bara bäbisar, så då kunde vi ha dom tillsammans, vi sa inget till våra föräldrar om dom utan höll dom i hemlighet, sen kom jullovet och man är tvingad till att åka hem till sina föräldrar under lov och långhelger. Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra, och till sist ringde jag min mamma och sa att jag har kaniner, jag fick ta den utskällning jag fick medans sambon kom lindrigt undan, mamma var iaf stolt att jag berättade för henne hur det låg till. Min "sambo" berättade aldrig för sin mamma för hon skulle blir väldigt arg och besviken sa sambon iaf. Sen efter jullovet så kom jag då tillbaka med alla tre kaniner och under lovet testade jag att ha de med min dvv hona, men hon hatade allihopa och det förstår man hon har levt ensam i 6 år, i vilket fall så hade dessa tre kostat mig väldigt mycket då dessa tre tillsammans åt en 55L säck med hö på endast 4 dagar och jag hade dom i 2 veckor, jag tyckte att det var min sambos tur att sköta mat och dyl då jag inte har en bra inkomst medans sambo är stenrik och får pengar med bara ett samtal. Men ju längre det gick desto mindre gjorde sambo, jag fick städa, jag matade och gosade med dom och såg även till att de fick röra på sig. Sen berättade jag för en viss person i klassen (Min sambo hade berättat vår hemlis till ca 4 personer där 1 av dom började berätta för ytterligare 4-5 personer) denna personen har kanin själv och hon sa att hon kunde hjälpa oss med burar då vi hade blivit tvugna att dela på alla tre då Vanilla och Elsa -honorna- började slåss om Lucas -hanen- och hon lånade då ut tre kanin burar. Fortfarande gjorde inte min sambo det jag bad om och tog jämt folk till lägenheten utan att parata med mig, jag har en bakgrund där jag har varit isolerad från omvärlden i ca 3 år pga av att min bror dog när jag bara var 14 år, blivit mobbad sen 1:a klass, våldtäckt, och aldrig haft en enda riktig vän, går på anti deprisiva pga allt som hänt och för att två i klassen hotat att döda mig för att jag berätta om att de drogade på skolan och även deras hundar, med andra ord är jag inte den mest sociala personen, jag sa till min sambo allt detta ett flertal gånger men ändå tog min sambo hit folk, även när det var sent och jag ville sova, till slut fick jag nog och nu har min sambo tillfälligt flyttat till denna personen som jag trodde jag kunde lita på och tog med sig ena honan och alla tre burar, så nu har jag inte mycket annat val än att ha dom tillsammans och de försöker para sig hela tiden men är inte så säker på att de lyckas.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
2014-04-11 19:18
#3

*Fick inte plats i förra inlägget*

Och därför måste dom bort relativt fort, jag har pratat med djurgymnasiet och de kunde inte ta emot kanin, kanske någon som går på ett annat djurgymnasium där det finns smådjur och som har lust att ta mina småttingar?

Jag hade själv velat behålla dom men eftersom min hona inte klarar av andra kaniner eller djur förutom mina två hundar och det finns ingen annan plats att göra av med dom så måste de skänkas bort då jag inte bryr mig mycket om pengar då dom inte är värda pengar, utan kärlek och ett bra hem.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
2014-04-11 19:37
#5

#4 lade upp den precis där med

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

CassandraL
2014-04-11 20:53
#6

Jag ska upp till Stockholm nästa helg och tillbaka till Malmö på måndagen, så hittar du någon i Skåne som är intresserad så kan jag hjälpa till med transport..

http://cassisomplaceringar.weebly.com/

Annons:
Delilah81
2014-04-11 21:01
taylor__lambert
2014-04-15 20:48
#8

*skutt*

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

doddo5867
2019-08-16 10:24
#9

kvar? jag kan gärna ta dem!

Morötterna
2019-08-16 11:02
#10

Över 5år gammal tråd!

Upp till toppen
Annons: