Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 493 ggr
Lizzan89
0

Kanin slutat äta hö!

Hej! Vi är nyblivna "föräldrar" till en hankanin på snart 4 månader. Vi har haft honom sedan han var 8 veckor och han har alltid ätit och druckit bra . Men nu har han plötsligt nästan fortfarande lika mycket hö kvar som för 4 dagar sedan. Han brukar annars äta upp en full häck per natt! Utöver hö får han äppelkvistar att gnaga på, 1-2 msk Brits pellets per dag . Samt gräs och maskrosblad i hagen varje dag. Allt sånt äter han fortfarande. Han bajsar och kissar som han ska och jag kan inte se någon skillnad på tänderna mot tidigare. Varför har han slitat äta hö, vad ska vi göra?

Ulvelin007
0

Kolla tänder, kan ha fel med de och så men eftersom han fortfarande tuggar grenar oså är det nog ingen fara men kolla för säkerhets skull;) annars skulle ni kunna ta bort lite”god sakes” (typ pellets ) från hans kost så kanske han börjar äta lite hö igen

Lizzan89
0

Okej, tack! Ska prova ta bort pellets några dagar! Tyckte det var så märkligt bara, för han har ätit hö som en maskin innan

Kaninnn
0

På sommaren äter min kanin typ bara gräs och maskrosblad och inte lika mycket hö

anonympajas
0

Mina damer äter jätte lite hö på sommaren. Äter kaninen annat kan du vara lugn men om den knappt äter alls kan det nog vara bra att kolla tänder osv

Morötterna
0

Får han mycket godsaker utöver pellets? Isåfall kan det vara därför. Att han hellre vill ha dem godare sakerna.