Jobbigt jobbigt....
I morse när jag gick ut till kaninerna och hämtade in vattenflaskorna för att tina dom så upptäckte jag lite småsur att Myrans vattenflaska har fryst sönder, det är inte hål i den men plasten är som alldeles veckad, helt flaskan är typ böjd. Irriterande. Iaf så gick jag sen och hämtade Isaks flaska, han bor i vårat fd cykel "garage", där fryser vattnet bara när det är riktigt kallt, så där var vattenflaskan hel :)
Lite små pinsamt, har inte tid att fara till stan i veckan och köpa en ny vattenflaska, så Myran får ha sin "miffade" vattenflaska tills på lördag.
Förr hade Isak ett "hus" i sin bur, men han hatade den och var aldrig varken i det eller satt ovanpå, det tog bara onödigt mycket plats, så jag plockade bort "huset" för någon dag sen. Måste fara till nån affär där som säljer brädor och fixa en sitthylla i helgen… Haha, mycket just nu ;)
+ att vi har jättemycket i skolan och att planera allt för luciashowen. Ska till stockholm i helgen och har inte packat ett dugg xD

men man ska väl inte ha vattenflaska på vintern ? :)
kanske ska fundera på skål? :)
- Mvh Emma
Jag har skål också ;)
brukar dock inte ha det hela natten hos Isak då hans fluffpäls får vatten på sig också fryser det, inte så mysigt…
Jag brukar ha skål året om, en nackdel är ju att dom skitar ner lätt i vattnet, men kaninen står i naturlig ställning och det fryser inte lika lätt :)
Ska pröva att ha skål dygnet runt hos både Isak och Myran, men jag har nog kvar vattenflaskan i alla fall, är så rädd att dom ska gå och vara jätte törstiga (A)

Jobbigt att vattnet fryser=/
Jobbigt…
Kul att du ska till stockholm förästen ;)

Vad jobbigt att det fryser=/¨

så hände med lille skutts flaska, men den gick sönder. :/
som tur var hade ronja och mira två flaskor, så jag tog en från dem. och eftersom de bor ihop fick de dela på den ena. men idag ska jag till stan och köpa kanin-stuff, då blir det en ny vattenflaska. :)
Okej :)

Så länge man inte fyller flaskan helt så fryser den inte, fyll den till hälften och sedan får du ha en vattenskål till. Det viktiga är att du fyller på vattnet två gånger per dag när det fryser, det är det tom lag på ;) och om jag säger något du redan så är det bättre att säga för mkt än för lite :)

Vi började faktiskt med flaska, men Oboy drack aldrig, och då menar jag Aldrig(!), ur den. Så vi bytte till skål, och ur den dricker han mycket ^^
jag har skål, men har sett på djuraffär att det finns typ ett "flaskfodral" som ska hindra vattnet från att frysa.. som ett klädesplagg för flaskan ;)