Döda kaninungar
För 2 dagar sen fick min hona 4 kaninungar. 2 låg på ena sidan där hon bäddat och 2låg på ett annat ställe där nästan all päls var. Igår kväll kollade vi att det var 4 och dom rörde på sig och verkade må bra. Idag var 3 döda??? Varför kan dom ha dött? För kallt? Eller diar hon inte alla hur kommer det sig att en lever? Hur länge är en dvärgkanin dräktig?
- Varför har du inte läst på om kaniners sjukdomar?
- Varför överväger du ens Att ta en kull om du inte ens vet hur länge en kanin är dräktig?
- Hur gammal var honan när hon vart betäckt?
Om nu kullen var ett misstag, eller att kaninen var en akut omplacering kan jag ha förståelse. Men om så inte är fallet är det extremt ledsamt. Det kan vara sjukdomar, genetiskt och virus. Det kan även vara brist på näring etc. Även honan själv kan ha tagit död på sina ungar om hon lever under stressande förhållanden.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Jisses. Jag har läst på och hon gick dräktig längre än vanligt. Hennes första kull så det kan bli så vad jag hört av andra. 1 år var hon. Kan man göra något för hålla den sista i liv? Såg inga bitmärken på kaninerna som var döda .
Att en kanin går över tiden är inte "vanligt bara för att det var första kullen". Enda gången jag varit med om att honan gått över var då det var en unge i kullen eller när ungarna varit dödfödda.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En kanin kan omöjligt gå över tiden som andra djur gör. De föds oftast mellan dag 29 till 34. Går de några fler dagar över tiden är ungarna nästan garanterat döda när de föds. Det finns ingen hona som är "dräktig längre än vanligt" och sedan föder flera levande ungar.
Från dag 28- 34 skulle jag säga Hälften av våra honor har fått på dag 28 nu i år
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶