Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 19238 ggr
nellsve
29

Kaningodis recept

Hej!

Har ni något recept till kaniner man kan göra, så får ni gärna skriva dom i kommentarerna och gärna en bild på den också!😃

Hälsningar NellieHjärta

Fridaaaa
4
[Ninni_w]
9

Jag brukar torka morötter, äpple och banan till mina. Jag bara skär dem i önskad storlek och lägger dem på ett tidningspapper. Efter två dygn ungefär så har de torkat. Är väldigt uppskattat! :-)

[hästtösen]
23

Recept på "Kakans favorit", döpt efter min avlidne hoppkanin som var den förste som fick provsmaka denna goda kaninkaka :) 

Sätt ugnen på 200 grader. 

3 dl havregryn, helst den nyttigare sorten. 

2-3 st hackade morötter. 

1 st hackat äpple.

2-3 dl Vatten.

1 tsk salt. 

Om man vill kan man tillsätta något som ni vet att eran kanin gillar, tex favoritgodis, frön, knäckebröd, rågbröd eller liknande, som en liten extra smaksättning. 

Bröa en liten form och häll i smeten i formen. 

Låt kakan vara i ungen i ca 25-35 minuter beroende hur knaprig du vill att kakan ska vara, mina kaniner gillar när kakan är lite mittemellan liten mjuk inuti men knaprig utsida :) 

Om man vill ha en tårta till kaninen när den fyller år då är det bara att dekorera kakan med frukt och grönt. 

Izabella Thorsén
1

Hej där! Är det någon som kan något recept utan ugnen? Alltså kaningodis❤ Mvh Bella

Zoesso
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ulvelin007
3

#4 havregrynsgröt utan salt borde gå att micra ;) alltså vatten och havregryn

_Aladdin_Vaiana_
0

Hej!

Jag rekommenderar att du kollar in på Kaninmagazinet. De har många nyttiga mumsiga kaningodisar. 

Lycka till!

_Aladdin_Vaiana_
1

http://kaninmagazinet.se/

Glömde länka ;)

[Anonym.anony]
0

#3: vilken är den nyttigare sorten?

Koali
0

Jag sökte på kanin godis och hittade ett jätte bra som en tjej gjorde

Koali