Vad kostar vaccinering
Vad kostar det att vaccinera en kanin mot RVHD1 och 2?
Den kan skilja sig rätt mycket mellan kliniker,bäst är att ringa runt och fråga :)
För mig kostade det 750 kr för båda vaccinen per kanin :)
Har ensålänge bara vaccinerat mot Myxomatos och RVHD1 och det får man i samma spruta, Har kostat 360 kr per kanin (2 kaniner) RVHD2 är nog lite dyrare, Ska dessutom vaccineras mot 2 gånger om året.
Måste man vaccinera om man har en inomhus??
Måste man vaccinera om man har en inomhus??
Du måste aldrig vaccinera.
Du har ett val, men är bra att vaccinera :)
#7 såklart..
Mm förstås
Är aldrig ett måste med att vaccinera. Där emot är det bra att vaccinera lite beroende på var i landet du bor.
Att svara på vad det kostar är så svårt att säga. Jag har fått mina fullvaccinerade för 300kr när vi varit på en massvaccinering ex :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
I år vaccinerade jag min kaninpojk mot endast kaningulsot 1 & 2 och gick på 350kr. Men som sagt innan så beror det mycket på vart man vaccinerar sin kanin. Och är inte nödvändigt men är skönt att inte behöva oroa sig. Tyvärr där jag bor är det nödvändigt att vaccinera sina kaniner, då det går mycket där. För 2 år sen gick tyvärr min lilla flicka bort pågrund av kaningulsoten :/ sen dess har jag altid vaccinerat för att vara på säkra sidan.
Men om man bor i Stockholm, har den inomhus och att den ej träffar andra kaniner. Och den bara går i koppel ute. Skulle ni vaccinera då? Och mot vad?? Har dock ingen kanin just nu, men om man skaffar .
#12 Ja då hade jag vaccinerat.
Med vaccinen Nobivac och Filivac/Eravac, då har kaninen fullt skydd mot myxomatos och RVHD1 samt RVHD2
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt