Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 514 ggr
Ninen44
0

Skendräktig när hon redan har ungar!

Min hona är skendräktig?. Hon gräver och bygger bo när hon redan har ungar som är fyra veckor gamla. Vad kommer hända med hennes befintliga ungar? Kommer hon överge dom? Finns det något jag kan göra?

Linnea777
0

Det kan vara så att hon gör ett nytt bo åt de ungarna hon redan har. Jag har svårt att tro att hon redan är skendräktig? när hon nyligen har fått kaninungar.

julelii
0

Tycker att du kan vara lugn.. man märker ganska snabbt om honan inte matat sina ungar, min hona gjorde även så efter hon hade fått sin unge och den lever fortfarande, ungen hare varm å skönt.

Ninen44
0

Hon var inte dräktig! Inatt födde hon fler ungar:( Vad gör jag nu?

Ninen44
0

Skendräktig*

Villekaninen
0

Föder hon ungar precis efter att hon fött sina första ungar? Jag hoppas hon inte bor med en okastrerad hane!  Hur har hon lyckats bli parad? Om ungarna är 4 veckor måste hon ha  blivit parad samtidigt som hon fött dom första ungarna?

AmandaEkegren
0

Se till att hon har bra med mat och att hon håller hullet. Är jobbigt för dem att föda. Du får hålla koll på ungarna också, om honan inte kan ge dem alla mat kommer du troligen behöva avliva de svagaste. Tråkigt men sant. Du skulle även kunna kontakta veterinär för att se om honan/ungarna behöver något kosttillskott.

anonympajas
0

Hur många ungar är det? Och vem är pappan? Håll dom isär så det inte händer en tredje gång! 🙈

Morötterna
0

Så fort en kaninhona fått ungar kan dem bli parade igen, har hon bott ihop med någon annan kanin?

Ninen44
0

Hon har inte bott ihop med en okastrerad hane. De måste rymt ihop eller något. Pappan är min andra kanin. Dock är ungarna pyttepyttesmå, mindre en första kullen och det är sex stycken igen. Jag har flyttat de stora ungarna till en annan bur bredvid är rädd att dom kommer skada varandra annars. Ska jag stödmata de stora nu så honan får dia de mindre?

SiggeSoft
0

Jobbig situation. Var i landet bor du? Skulle hon inte sköta om samtliga ungar så har jag en snäll mamma här med lite större ungar som säkert tar sig an några till..

Ninen44
0

Bor i Stockholmsområdet

Linnea777
0

Om jag var du skulle jag avliva ungarna som är födda nu. Tror tyvärr inte att honan kommer klara av att ha två kullar samtidigt.

SiggeSoft
0

Hur verkar det få för alla? ♡

SiggeSoft
0

Gå