Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 728 ggr
Nora
0

Vilken ras ska vi välja?

Nu har jag och min pojkvän ganska hastigt bestämt oss för att flytta ihop till hans lägenhet, och idag köpte jag mig en stoor innebur som nu står obebodd i hans kök, så det blir en liten kanin för mig trotsallt! :-D

Men jag har ingen aning om Vilken ras? jag ska välja .. Funderar på en holländare, men har själv ingen erfarenhet utav rasen. Har tidigare haft hermelin och fransk vädur, men ingen utav de raserna passade mig särskillt bra.

Buren är 150x60x60. Jag går i skolan, men min pojkvän är arbetslös och är alltså hemma hela dagarna. Jag kommer även "ta med mig" min hund Indra. Världens snällaste hund, men det kan ju vara värt att nämna! Vi kommer även skaffa katt och en till hund i framtiden.

Vilken ras? tycker du verkar passa oss allra bäst?

Essen
0

Jag skulle säga Lejonhuvud då dem är lugna och lätt accepterar andra djur specielt katter.

Trasdocka
0

Jag håller dock inte alls med lejonhuvad när det gäller temeramentet. Visst är de över lag trevliga, men tycker de har lite för mycket spring i sig för att klassas som lunga. Frassar är lugna, holländare är lugna, teddyvädurar är lugna, men tycker inte löwen ingår i den kategorin :) Men det beror väl på vad du söker i en ras? Och sedan gäller det att hitta rätt uppfödare och rätt kanin :)

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du har funderat på holländare så har du funderat helt rätt!
Underbarare ras är svårt att hitta!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jossan86
0

Alla löwen jag har haft är bland det lugnaste och mysigaste jag varit med om så det är nog olika från kanin till kanin..
På 1000 kaniner är det 1000 olika temprament..
Det gäller som sagt att hitta en med ett rätt psyke…
Ta god tid på dej och välj en ras du gillar hitta sedan rät uppfödare och där rätt kanin precis som #2 sa =)

Tina-A
0

Lycka till med valet! Holländare är underbart vackra :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Trasdocka
0

Håller med nr 4# =) Lycka till!

Mimmiih
0

putt :P

[Zorro_93]
0

hålländare är så vackra jag skulle vilja ha en, jag tycker du ska köpa en hålländera! :)

Taci
0

Jag ska själv skaffa mig en holländare nångång, eftersom jag tycker dom verkar ha ett jättehärligt temperament, o så är dom ju SÅ vackra!

O jag tycker inte heller att lejonhuvade är sådär jättelugna, de flesta jag träffat på har haft väldigt mkt spring i benen, bland annat min egen lejonhuvade korsning :P

Kaninhopparn
0

En dvärgvädur :) Dom är rätt lugna och snälla eller en hermelin! Ingen lejonhuvad dom måste man borsta oftast varje dag och så!

ciss
0

#10: Man behöver inte borsta alla lejonhuvade varje dag. Det beror på pälskvalitet, kaninen och miljö. Vissa kaniner får aldrig tovor. Kaniner som inte har spån i buren får inte heller skitig päls.

Dessutom har lejonhuvade kaniner enbart lejonman, vilket gör att de inte behöver borstas så ofta. Man brukar rekomenderar borstning ungefär två gånger i veckan till en lejonhuvad.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Nora
0

Tack för alla svar! Jättesvårt att välja .. Det finns ju så många raser! ;-)

Agda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländsk kanin eller Gotlandskanin. Båda är jättetrevliga raser.

Jennie104
0

Min Lejonhuvade kanin är väldigt sprallig.

kaninpepsi
0

jag tycker attv du ska skaffa någon sorts av vädur, för de är så otroligt goooa. De liksom vet hur man känner och de blir din bästa vän,. Jag hade själv en tidigare inna. Jag kunde ha han lös ute utan koppel och han sprang eftr mig hela tiden han kom när jg kalla på han. HELT OTROLIGT!   det är faktiskt sant, det var en dvärjvädur.    jag tycker du ska saktsa på det om du vill ha en bra vän! lycka till!Kyss