Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 782 ggr
Tetris
0

Lösgående kanin och bebis?

Hej, Vi har två lösgående kaniner hemma som under dagarna får vara i köket/hallen/badrummet/sovrummet. På natten stänger vi till sovrummet. De får aldrig vara i vardagsrummet för där är det inte kaninsäkrat. I augusti ska jag få barn, och nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra med kaninerna och barnet. Vi vill såklart ha kvar kaninerna, inget snack om saken, men är oroliga över att när barnet kan krypa/gå, då kanske den börja roa sig i kanintoan… finns det någon annan här som varit i en liknande situation? Hur har ni löst det?

-Aida-
0

Hur ser er kanintoa ut? Min syster hade samma funderingar med kanintoan, jag sa åt henne att skaffa en bur med toalåda i och de går utmärkt, de väsnas i gallret när nåt är på gång. Lite samma med kattlådor, att ha en kattlåda med tak och dörr på.

Villekaninen
0

Börja med att skaffa en inhägnad till kaninen där den kan vara. När barnet har börjat krypa får du lära den "Var inte i kaninhörnan" när barnet är redo öppnar du och låter kaninerna vara fria igen. fixa en liten hörna med toalätt matskål och hö bygg komposthagen runt dessa grejer fixa en öppning där du sätter fast en tunnel kaninen kan springa igenom. Då har kaninen sin egna lilla ostörda hörna där bebisen inte kommer in :)

cissi_1993
0

jag tycker du har fått jätte bra tips? men tänk bara på att bäbisar tycker det är  jätte kul att dra i kaninens öra/päls så dom bör inte lämnas ensamma utan uppsikt :)