Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 454 ggr
liptongillisskytt
0

3 kaniner tillsammans?

Hej! Har bara en fråga angående att ha en större flock kaniner, med start från tre kaniner. Vad fungerar bäst, 2 honor och 1 hane eller 2 hanar och 1 hona? Eller kvittar det?

Cornelia

Codswallop
0

Oavsett kastration hade jag inte haft två hanar ihop alls. Hos oss har vi haft kastrerad hane med fyra honor och det har fungerat jättebra. Så, jag rekommenderar i alla fall att bara ha en hane i flocken.

Namiko
0

1 kastrerad hane och valfritt antal honor. Jag har själv haft 3 kaniner tillsammans utan problem. Hanen flyttade in sist och stabiliserade gruppen då honorna inte var det bästa matchningen. Med honom där var det inget problem och alla tre gick ihop hur bra som helst.

Precis som #1 så rekommenderar jag inte att ha flera hanar. Hankaninen jag har nu har söndertrasade öron och jack i ena ögonlocket på grund av en annan hane (förra ägarna trodde att dom köpt en hane och två honor). Som tur var klarade han sig men det har kunnat gå mycket värre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.