Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 756 ggr
ciss
0

Vad skulle du göra? (hopp)

För ungefär ett år sedan köpte du en till kanin, en vädurskorsning framavlad just för att hoppa. Det är en hane och du har sedan tidigare en hona som är rätt duktig, men eftersom att Kaninhoppning är något du verkligen vill satsa på så köpte du en till hoppkanin.

Du började träna kaninen vid 4½ månaders ålder. I början gick det rätt bra och du följde konstens alla regler, men sedan började talangen avta. På eran första tävling kom ni nästan sist och det går inte bättre med tiden.

Efter många tävlingar börjar du fundera. Kaninen som du köpt till hoppning är helt enkelt usel och du vet att han inte kommer att bli bättre. **Vad gör du?

**Säljer du kaninen och köper en ny? Tränar du ännu mer?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tisdus
0

Jag skulle låta kaninen vila några veckor / månader från att hoppa. :) Det finns mycket roligt man kan göra ändå. Sedan skulle jag börja från början med hoppningen och göra det roligt för kaninen igen.

myriis
0

Självklart behåller jag kaninen.

Jennie104
0

Som 1#

Feliciaa
0

Jag väntar ett lite tag, sen försöker jag träna mera. Om det inte går bättre då så kanske jag skulle ha den som kelkanin :S Men jag tror inte att jag skulle sälja den..

Jag vet inte riktigt men ungefär det :)

Tixy
0

Behåller. Pausar kaninen helt från hoppning och passar på att bygga upp relationen till kaninen och lära känna den på djupet.

KvirrZ
0

behålla

- Mvh Emma

[Kaninfluff]
0

Även om den inte håller måttet i tävlingen så säljer man den inte om man blivit fäst vid den, det är bara sjukt. Det är ju ändå ens lilla gosnos. :) Jag skulle verkligen inte sälja någon av mina!

Lippo
0

Skulle göra ungefär som #1. Att jag låter kaninen vila i några veckor och sedan se om den tycker det är kul när man prövar sedan. Om kaninen skulle vara likadan som innan så skulle jag kolla efter en annan kanin om man nu fick det ;) Men skulle endå behålla kaninen.

Jojsan
0

skulle behålla kaninen. ta en paus i hoppningen och börja om igen sen. om han fortfarande var som innan skulle jag ändå behålla honom som kelkanin :)

sputtnick_plexus
0

Jag skulle låta kaninen vila lite. Och sen prova igen.

Tisdus
0

Ska lägga till att jag skulle absolut inte sälja kaninen :)

twinnie
0

Behåller kaninen, självklart! Har samma "problem" med Myran. Det gick såå bra i början, men nu har hon nog tröttnat. Så vi vilar ett tag och kommer igen nästa säsong istället! :)

Naaathaaa
0

Jag behåller kaninen.

Har samma problem själv….

senna
0

Jag skulle behålla den och pausa från hoppandet.

J-Parnebo
0

Skulle behålla den och ha den som kelkanin :)

Sotis
0

Jag skulle behålla och träna mer;)

emmsaaan
0

Behålla & försöka träna mer. Aldrig att man säljer sin kanin.

KajsaM
0

Behålla.

Lizzan
0

Skulle behålla den :)

[Zorro_93]
0

jag skulle helt klart behålla den och låta den vila från hoppningen för det värkar ju som att kaninen inte har viljan eller vad man ska säga kanske inte tycker det är kul.

annaforsgren
0

Jag skulle självklart behålla kaninen, även om det känns tråkigt så ska man inte sälja kaninen för det.. det viktigaste är jju att man trivs med kaninen och har jätteroligt tillsammans:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

sputtnick_plexus
0

#21: Det är klart :)

ciss
0

Skulle såklart behålla min kanin.

Jag skaffade Engla som sällskap & en kompis, inte för att enbart hoppträna. Även om hon skulle tröttna & vara helt usel på hoppning skulle jag ändå behålla henne.

En kanin är för mig inget man har för att enbart hoppa med, utan en fyrbent kompis :)

www.frihetenskaniner.se

[Zoie]
0

Jag skulle behålla kaninen och låta den vila i några veckor sen börja träna den igen och se om den bättrar sig ..

Salish
0

Jag skulle självklart behålla kaninen och vila lite från träningen.

ciss
0

Ni som säger att ni skulle låta kaninen vila några veckor/månader & sedan börja träna igen - vad skulle ni göra om kaninen ändå var usel & inte ville hoppa?

www.frihetenskaniner.se

Salish
0

Behålla den ändå.

[Kajsaaan]
0

Jag skulle inte sälja min vän för att den inte kunde hoppa.

pandabjorn
0

jag skulle behålla den. Jag skulle hoppa lite med den hemma då och då på lägre hinder för skojs skull. Och vem vet en dag kanske den fattar gallopen =)

[Zorro_93]
0

#26 Sluta hoppa och fortsätta behålla den :)

pepsibarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle behålla den så skulle den få vila kanske 1 månad sen skulle jag prova om den fortfarande var usel så skulle jag behålla den får kelkanin+ sällskaps kanin till andra kaniner

Llinnea-
0

Behålla den.

Jennie104
0

behålla om jag trivs med den!

Steiner
0

Jag köpte en kaninunge efter föräldrar som var Elit/Elit och Svår/Svår. Han kunde inte hoppa, Han KUNDE verkligen inte, han förstod inte hur man skulle göra eller något och vi kommer oftast olpacerade på tävlingar kommer inte ens igenom banan ibland. men han är så underbar.

Mitt råd är: Gillar du kaninen annars utöver hoppandes behåll honom, men känner du att det är en hoppkanin du vill ha, Sätt ut han på foder och skaffa en ny Glad

[Niike]
0

Jag skulle behålla den, låta den vila och sedan prova igen och se om den har fått tillbaka hoppglädjen =)
Tycker den inte om hoppning hur mycket den än får vila och hur många gånger jag försöker, behåller jag den ändå, och kanske köper en ny hoppkanin. :)

Vemsan
0

Jag skulle låta kaninen vila helt ifrån hoppning i någon månad och sedan kanske bara hoppa någon gång innan tävlingen och sedan låta kaninen ställa upp. Om kaninen inte klarar det så bra skulle jag nog låta den stå över helt i från hoppningen framöver. Eller asså det beror ju på, om kaninen gillar att hoppa så skulle den ju få hoppa lite då och då, men inge tävling. Vad som än hände skulle jag självklart behålla kaninen.

Hälsningar Vemsan

Lans
0

Självklart skulle jag behållt den! En kanin har man ju inte bara för att hoppa med (: även om det är kul att göra det! De skulle vart lite trist om man inte hade någon som kunde hoppa. Fast alla behöver ju inte göra det (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

BuNNaj
0

Alla kaniner vill inte hoppa och det är någon som man får stå ut med. Jag kom näsatn sist med min ena kanin på våran första tävling, men på nästa kom vi 9:a, fick pinne och klassade upp oss :)  Man får se det ljusa i allting. Man kanske har hoppat för mycket med kaninen. Skulle inte vi tröttna på att göra samma saker på gymmpa passen i flera veckor?

Denna kommentar har tagits bort.
flisan93
0

Det är ju en chans man får ta. Man kan inte bara köpa  en kanin bara för att hoppa. Det är kaninens val om den vill hoppa eller inte, man kan inte tvinga den. Jag skulle absolut inte sälja honom/henne, jag får skylla mig själv