Annons:
Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
Melden
2/6/19, 8:00 PM

Hur mycket kostar grönsakerna i månaden?

Hur mycket kostar grönsakerna till en kanin i månaden. När jag hade två marsvin så gick de på ca 400 kr bara under en månad. Kommer de kosta så mycket för en kanin också? . Då jag inte är en sån som köper äpple eller morötter som deras "varje dag mat".

Annons:
Katti
2/6/19, 8:05 PM
#1

Så mycket som du väljer att de ska kosta! Till skillnad från marsvin så behöver kaniner inte grönsaker (c-vitamin). De lever alldeles utmärkt på ett bra hö och grenar att gnaga på!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Thotis90
2/6/19, 10:12 PM
#2

Våra kaniner fick bara grönsaker när vi påbörjade en ny, t.ex. första snutten på en gurka, annars så fick de bara pellets och hö.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Namiko
2/6/19, 11:22 PM
#3

När jag hade 3 kaniner, den största en belgisk jätte, så gav jag dom rätt mycket grönsaker under vintern och det kostade inte mer än 50:- per vecka. Nu har jag bara en liten dvärgvädur och han delar grönsaker med mig så hans del av grönsakerna kostar nog inte mer än 10-15:- i veckan. Han får småbitar av grönsakdelar som jag inte vill äta (men som fortfarande är fullt dugliga som mat) och äter en del av min kål. Den här veckan tex så äter han bladen från min blomkål medan jag äter resten. Äter jag morötter så får han en bit av ändstumpen som man brukar skära bort. Kaniner kan vara utmärkta "slaskhinkar", man får bara se till att man inte ger för mycket av dom mindre nyttiga grönsakerna.

Som #1 säger så behöver dom inte grönsaker på samma sätt som marsvin, men jag tycker fortfarande att man ska ge dom något grönt varje dag. Det behöver däremot inte vara några stora mängder. Jag ser det som en utmaning att själv äta mer grönsaker som är nyttiga för min kanin för han kan inte äta upp hur mycket som helst innan det blir dåligt. Det han inte äter måste jag antingen äta själv eller torka för att ge honom det senare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: