Kissa i toaletten?
Hej! đ° Min kanin lĂ€r sig aldrig att hon ska kissa i toaletten, hon gör det överallt i buren. Vi har testat att lĂ€gga kisset i toaletten, men det funkar inte. Har nĂ„gon nĂ„got tips? pĂ„ hur man kan lĂ€ra sin kanin att kissa i toaletten?
Prova att lĂ€gga en tidning dĂ€r hon brukar kissa nĂ€r den Ă€r blött lĂ€gger du tidningen under ströet i toaletten. Mocka sen ut buren och tvĂ€tta gĂ€rna med Ă€ppelcidervinĂ€ger som tar bort kisslukten đ
Ingen av mina fyra senaste kaniner har blivit rumsrena hur mycket jag Àn trÀnar, sÄ jag har inga tips? som funkar, för mig. Jag lÀgger bajs och kiss i lÄdan och stÀdar ofta.
Mina kaniner började att kissa och bajsa i ett hörn (har tvÄ men dem kissar/bajasae i samma O:) sen stÀllde jag en kattlÄda (utan vÀggar) i det hörnet, sen nu om jag flyttar lÄdan fortsÀtter dem i lÄdan. SÄ jag har aldrig trÀnar, dem bara gör det i lÄdan helt frivilligt :) lycka till :))))
Jag trÀnar inte mina kaniner till att gÄ pÄ lÄda lÀngre och dÀrför lÀr dem sig inte, men jag ska börja med det igen :)
med mina 3 senaste kaniner har jag gjort samma sak nÀr dom kommer till mig har jag strö i hela buren nÄgra veckor och dÄ har dom ofta kissat i lite olika hör men sedan har jag tagit bort ströet i hela buren och bara stÀllt in katt toalÄda med strö och nÀr dom fÄr komma tillbaka till buren stÀller jag som direkt i toalÄdan. nÄgon gÄng har dom under tonÄren varit rebelliska och inte kissat pÄ toan men dÄ har jag bara börjat om och nÀr tonÄren Àr över har det inte varit nÄgra problem en sÄ lÀnge.
köp dock en toalÄda för katter har aldrig lyckats om jag stÀllt dit en sÄndÀr liten hörntoa dom sÀljer pÄ djuraffÀren för kaniner. har man dessutom ett dollarstore i nÀrheten kostar dom bara 70kr sÄ vÀrt.
Tack sÄ mycket för alla tips?!
Min ena kanin fick inte plats i en frÄn djuraffÀr till kanin, sÄ vi köpte kattlÄda. Det blev mycket bÀttre dÄ. Och nu kan bÄda kaninerna gÄ samtidigt :D Jag har en katt lÄda som Àr vÀldigt enkel, inga höga kanter. Ser ut som en sÄdan man har till kattungar. Lycka till (: