Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hÀlsa-och-skötsel
LĂ€st 423 ggr
Idahamstern
0

Kissa i toaletten?

Hej! 🐰 Min kanin lĂ€r sig aldrig att hon ska kissa i toaletten, hon gör det överallt i buren. Vi har testat att lĂ€gga kisset i toaletten, men det funkar inte. Har nĂ„gon nĂ„got tips? pĂ„ hur man kan lĂ€ra sin kanin att kissa i toaletten?

Villekaninen
1

Prova att lĂ€gga en tidning dĂ€r hon brukar kissa nĂ€r den Ă€r blött lĂ€gger du tidningen under ströet i toaletten. Mocka sen ut buren och tvĂ€tta gĂ€rna med Ă€ppelcidervinĂ€ger som tar bort kisslukten 🙂

[Svea&Sabina]2
1

Ingen av mina fyra senaste kaniner har blivit rumsrena hur mycket jag Àn trÀnar, sÄ jag har inga tips? som funkar, för mig. Jag lÀgger bajs och kiss i lÄdan och stÀdar ofta.

Morötterna
1

Mina kaniner började att kissa och bajsa i ett hörn (har tvÄ men dem kissar/bajasae i samma O:) sen stÀllde jag en kattlÄda (utan vÀggar) i det hörnet, sen nu om jag flyttar lÄdan fortsÀtter dem i lÄdan. SÄ jag har aldrig trÀnar, dem bara gör det i lÄdan helt frivilligt :) lycka till :))))

[Svea&Sabina]2
1

Jag trÀnar inte mina kaniner till att gÄ pÄ lÄda lÀngre och dÀrför lÀr dem sig inte, men jag ska börja med det igen :)

cissi_1993
1

med mina 3 senaste kaniner har jag gjort samma sak nĂ€r dom kommer till mig har jag strö i hela buren nĂ„gra veckor och dĂ„ har dom ofta kissat i lite olika hör men sedan har jag tagit bort ströet i hela buren och bara stĂ€llt in katt toalĂ„da med strö och nĂ€r dom fĂ„r komma tillbaka till buren stĂ€ller jag som direkt i toalĂ„dan. nĂ„gon gĂ„ng har dom under tonĂ„ren varit rebelliska och inte kissat pĂ„ toan men dĂ„ har jag bara börjat om och nĂ€r tonĂ„ren Ă€r över har det inte varit nĂ„gra problem en sĂ„ lĂ€nge. 

köp dock en toalÄda för katter har aldrig lyckats om jag stÀllt dit en sÄndÀr liten hörntoa dom sÀljer pÄ djuraffÀren för kaniner. har man dessutom ett dollarstore i nÀrheten kostar dom bara 70kr sÄ vÀrt.

Idahamstern
0

Tack sÄ mycket för alla tips?!

Morötterna
1

Min ena kanin fick inte plats i en frÄn djuraffÀr till kanin, sÄ vi köpte kattlÄda. Det blev mycket bÀttre dÄ. Och nu kan bÄda kaninerna gÄ samtidigt :D Jag har en katt lÄda som Àr vÀldigt enkel, inga höga kanter. Ser ut som en sÄdan man har till kattungar. Lycka till (: