Bygga egen utebur
Morsning Korsning đ
Jag tÀnkte bygga en egen utebur till min kanin som han kommer anvÀnda pÄ sommaren, dÄ han bor inne pÄ vintern och pÄ sommaren ibland ute beroende pÄ vÀder. Jag tÀnkte att buren ska vara ca 200x80 cm. Tycker ni att detta Àr ett bra mÄtt? Buren ska vara en tvÄvÄningsbur, men övervÄningen kommer att vara lite mindre Àn nedre vÄningen. Sen kommer han Àven ha en Hage som sitter ihop med buren som Àr ganska stor som han fÄr vara ute i nÀr vi hÄller koll. Hans utebur vi har nu Àr köpt pÄ zooplus.se och Àr B 175 x D 70 x H 110 (tvÄvÄningsbur).
Vad tycker ni om att bygga en egen utebur? Min pappa kommer att hjĂ€lpa mig och han har byggt mĂ„nga andra grejer förut sĂ„ han vet hur man gör. Ăr mĂ„tten bra? GĂ„r det ens att bygga en egen bur med tvĂ„ vĂ„ningar? JĂ€tteglad om nĂ„gon vill svara och hjĂ€lpa mig đ
Jag har köpt en ny kanin som Àr en hoppkorsning och just nu har han en pyttelitenbur, den Àr 130x100x60, men vi ska bygga en större nÄgon gÄng. Min pappa har inte tid/ork att bygga en större bur, sÄ han fÄr bo i en olaglig bur ett tag. Jag vill ocksÄ ha tips? pÄ burar som man kan bygga eller se bilder pÄ era uteburar.
Jag tycker att det Àr för liten yta för en kanin att vara i större delen av dygnet. Varför kan kaninen inte ha tillgÄng till hagen dygnet runt? (:
Hade byggt större, om ni kan :) Men beror med pÄ vad det Àr för kanin. En hermelin Àr ju skillnad mot en 5-6 kg kanin. Kaniner har mer nytta av enplans Àn uppdelat pÄ 2 plan
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Buren till mina honor Àr L190cm B75 och det Àr stort. Men dem har tillgÄng till en inhÀgnad dygnet runt, men hela sommaren var dem i buren och fick komma ut i Hage hela dagarna.
180x120 Àr min utebur, tycker jag Àr bra mÄtt :)
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Ja man kan bygga en tvÄvÄningsbur. Och mÄtten Àr vÀl bra :).