Hur ska selen sitta?
Hej! Jag undrar hur en kaninsele ska sitta korrekt på en kanin. På endel kaniner ser det ut som att selen är jättestor medans på andra kaniner så slutar den precis bakom framtassarna. Det är jättesvårt att förklara! Ska försöka förklara bättre. Jo, på endel kaniner så ser det ut som att selen täcker mindre än halva kroppen och den slutar precis bakom framtassarna. På endel kaniner så slutar selen INTE precis bakom framtassarna, utan vid magen istället. Så, hur ska egentligen en korrekt sele sitta på kaninen? :)
Mina kaniner hade en sele med karborrband som sattes på över ryggen, knäpptes runt halsen och sedan under magen so den slutade typ vid magen skulle jag tro
Tror det beror på vad för slags sele, de som enbart består av band ser ut att sluta efter framtassarna men när det är såna mer kardborrband som blir som en tröja slutar längre bak
#2, dem med kardborreband (eller vad det nu heter haha) tycker jag inte alls är bra! Dem gör så att kaninen inte kan röra sig som den ska. Kaninen blir ”stelare” i den selen
Okej jag kommer köra på en sele som sitter andra nära frambenen och inte längre vid magen :).
#3 oj jaså, har alltid använt de o gillat de mer än vanliga selar, känns smidigare och lättare att sätta på de och kaninerna verkade gilla dem. Aldrig tänkt på att det hindrat deras rörelser…