Dumle´ var nära döden idag!
Imorse när jag skulle ge kaninerna mat och vatten kom inte Dumle´ fram till mig som han alltid gör. Jag tittade in i buren och där låg han helt yr, huvudet på sne och han gick omkull hela tiden. Jag blev jätte ledsen och insåg han hade balansfel, gick in i huset med Dumle´ i famnen och ringde mina föräldrar. Jag var nästan hundra på att han skulle avlivas idag, han andades tungt och jag trodde han skulle dö i min famn. Efter jag hade hållt han nära mig i en timme började han röra på sig och hoppade ner från min famn. Han var lite vinglig men mycket bättre, jag satte ner honom på golvet och efter kankse en-två minuter var han som vanligt igen och hoppade och var pigg som han alltid är. Ringde mamma med skrattande röst och sa att han mådde bra igen <3 Är så himla lättnad.
Oj, vilken tur att det ordnade sig! Vad kan det ha varit för nåt, som bara försvann sådär? :S Som sagt, skönt att han blev bra, utan veterinär eller nånting=)
OJ!
vad jobbigt!
vad tur att det årdnade upp sig.
Tur att det ordnade sig!

du såg inte om han ryckte eller liknande innan? inga tecken på epelepsi eller liknande?

vilken tur att det gick bra!
Undrar samma som #4. Låter inte bra, det kanske kommer tillbaka. Men skönt att han blev bra sen igen iaf :)
- Mvh Emma

#4 Det rykte vid hans ena öga (såg inte om det var båda) och kankse munnen (?). Men skall till veterinären på fredag och berätta om denna händelsen.

#5 okej, epelepsianfall är vanligare än man tror, och låter misstänkt likt det, men kan lika gärna ha vart något annat, så bra att du ska till vetten.
Oj.. Vad skönt att det gick över! :o
Bra att du ska kolla med vetten, de vet nog vad det är. Lycka till med honom <33

Oj, det var bra att han blev "frisk" igen!
Tur att det gick bra! :D
Kan har varit en tillfällig hjärnskakning. Kaniner får ju sådant dem också.

Kan en böld vid mungipan vara orsaken, den är så liten (?)
Om din kanin har en böld vid mungipan så är det tecken på att den har fullvuxna tänder och behöver därmed kapa dem vilket enbart kan göras hos veterinär där dem skär upp bölden och sedan syr igen den igen samt slipar tänderna.
Skulle inte tro bölden är orsaken såvida det inte skulle vara en cancerknöl.

Vad tur att det gick bra!

Så bra att det gick bra!:)

Förmodligen, om allt går enligt planerna skall han operaras.
Vad tur att det gick bra! :)

aw <3 hoppas Dumle blir helt frisk snart! tycker synd om dig och Dumle :'( <3333
Så skönt att det blev bra igen:D Undra vad det var?!

Dumle´ fick ett till anfall nu ikväll :( stakarn <33
Jag ser nu att hans ögon gå från den andra sidan till den andra hela tiden och hans huvud följer med, sen andas han tungre tycker jag. Mamma tror det är hjärnblödning eller en propp som kommer i kläm, men tunga beslut har jag tänkt att om han bli värre eller är likdan imorgon skall jag nog avliva han :'( Klarar inte av att se han lida. Sen kommer oprationen bli jobbig för honom, framförallt efteråt. Men jag vet inte längre vad jag skall göra :'(
Kan det bero på antibjotiken som har får 1gång/dag (0,5ml) kan göra så han får såna här anfall?
Gud så hemskt Gumman :* Förstår att du är rädd och ledsen ! Jag hoppas att Dumle överlever ..Och du kan alltid prata med mej om du vill :) när som hellst <3<3

#21 :'( Stackars dig! Det är verkligen jättehemskt att se sitt djur må dåligt. Men om du väljer att avliva honom så tar du nog det rätta beslutet. Han kommer nog troligtvis få nya anfall tills det blir värre & värre. Då slipper han lida. Jag vet att det inte hjälper ett dugg det här som jag säger, man är ju ändå ledsen. Men han älskar nog dig & du älskar honom… :/

Tack allihop <33 det värmer.
Men idag har han inte fått några anfall, vad jag vet. Men jag vet inte längre..skall jag ändå avliva han? Han får kanske anfall när jag i ser det. Jag lider med honom <33

*stora tröstkramar<33*

Men fy vad jobbigt.. Hoppas det går bra med Dumle hur som helst.. Förstår att du är hemskt orolig, Keligast.. Håller tummarna för din sötis!

om du märker att han lider, är nog det bästa för honom att flyga till regnågsbron, men lider han inte , så behåll han!

Idag var jag hos veterinären. Han har inget sår mer på hornhinnan :) sen nämnde inte veterinären något om någon avlivning. Han fick ögon-salva och någon annan medecin han skulle ha i dricksvattnet.
Jag klarade inte att gå in med Dumlé, så pappa var en ängel och gick in med honom. Jag trodde han skulle avlivas så på väg dit så jag höll om honom i famnen och grät. Satt i bilen i ungefär femtio minuter och tiden tickade på, blev jätte glad när jag såg pappa hålla i nån medecin och Dumlè skuttande i transporten, vilken lättnad.

oh , vilken tur du har gumman! Lycka till med Dumle och krya på dej Dumle :)

Ojojoj, hoppas verkligen det blir bättre nu! Tycker du ska vänta och se… ;)
LYCKA TILL! <33
Dumle är suupersöt!(L)
Gud vad sköönt :D <3

Vad bra att han klarade sej! :)
Undra vad det var för fel?
Gud vad jag blir tårögd när jag hör den historien. Jag är verkligen glad att han klarade sig.
Läskigt, men det låter som att ni hade en väldig tur iallafall. Låter lite konstigt att den vinglade och sen mådde bra helt plötsligt. Kanske går att kolla upp så man vet i framtiden om det skulle hända någon mer gång och bli värre, vad vet jag. ^^
Gud vilken tur<3
jätte tur! undra vad som var fel.