Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 375 ggr
Nellsan anonym
0

Ta in ute kanin

Hej jag undrar hur länge man kan ha sin utekanin inne den här riden på året. Alltså om man bara vill ta in den en stund för att mysa typ 🍁

Sandrahog89
0

Du kan ta in den flera dagar, månader, år 😂 Bara du ser till hans behov så han får röra sig lika mycket och äta normalt :) Våran kanin vi tig över hade mestadels levt som utekanin i 3 år men vi märkte att han trivdes bättre att få va inne och hoppa runt och mysa med oss än va själv ute. Så nu är han inne kanin och har utevistelser istället 😅

Nellsan anonym
0

Det är det att jag har hört att utekaniner kan tappa pälsen om de är inomhus för länge. Stämmer det?

Sasha W
0

#2, ja de gär sig av med vinterpälsen då. Dessutom kan de, om man tar in de mitt i vintern, gå i chock och till och med dö pga den hastiga temperatur ändringen…. tror du får nöja dig med å mysa med din kanin ute över vinterhalvåret.

nissekanin
0

Som #3 säger stämmer det. De kan få värmeslag och dö. Ett tips? om du vill in och mysa så kan du öppna fönstren så det blir kallt inomhus så är det knappt nån skillnad för temperaturen! Så gör vi :)

Nellsan anonym
0

Tack för svaren :)