Flytta in kanin
Hej! Jag har två kaniner som bor ute tillsammans i en stor bur med tillgång till en större Hage. Jag har länge velat flytta in de så att de får bo frigående inomhus då jag själv känner att om de bor ute så får de inte lika mycket sällskap. Skulle vela veta om någon annan har något tips? om det här, egna erfarenheter eller om det ens kommer att gå? Börjar ju bli lite kyligare ute nu så det kanske är för sent för att flytta in de. Vill också gärna ha tips? om att ha kaniner frigående, lära de att inte bita på sladdar osv. Tack på förhand!
Min förra kanin köptes som utekanin men vi hade honom inomhus i mitten på September. Han var frigående i hela huset dygnet runt, om han vågade så kunde han hoppa ned för trappan till nedervåningen (källaren). Han bet inte på sladdar, men han bet på lister, men det vara bara en gång. Han var superduktig, förutom att han till slut blev så orumsren att vi behövde ha honom i ett eget rum. Han gick bra ihop med katten och dem tyckte om varann. Jag var hemma från skolan hela dagarna så han var inte ensam mer än 2 timmar. När vi åkte iväg en stund så var han fortfarande frigående och han skötte sig superbra. Han kom aldrig på hur man kommer igenom kattluckan, så det var tur! Han älskade att ligga framför kattluckan för då blev det kallt och skönt på vintern. Ha kaninerna frigående dygnet runt om dem sköter sig, det kommer dem uppskatta :D
#1 Bra att det går att flytta in de den här tiden på året i alla fall! Jag går just nu i skolan och är borta ca. 7 timmar om dagen så är lite osäker på om jag kan lämna de frigående då, men samtidigt vill jag inte låsa in de i någon bur. /: