Kissar i huset
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så kissar mina kaniner i huset och jag måste byta halmen och spånet varje dag. Jag kan inte byta ut halmen varje dag för det tar slut på några dagar. Det ska vara lite varmare nätterna framöver så jag behöver bara ha spån i huset, men hur gör jag i vinter? Jag kan inte flytta på huset för det är fast och vi måste skruva bort det och sätta på andra sidan i så fall, men då blir det hål i hela väggarna. Vad ska jag göra för att dem inte ska kissa i huset? I vinter kommer jag inte kunna byta ut halmen varje dag. Lär dem sig med tiden kanske?
Dem kissar i stort sätt bara i huset, så det är dyngsurt.
Dem har troligtvis valt det hörnet. Om det inte går att ta bort huset vet jag faktiskt inte vad du kan göra. Jag skulle sätta in ett till hus med halm i och se om dem kissar i det också. Om dem inte kissar i det huset så har dem valt det hörnet som huset som är fastskruvat är i. Jag vet inte om dem kommer att lära sig med tiden faktiskt, eftersom att dem troligtvis valt det hörnet som sin toalett ;)
Innan vi satte huset där så kissade dem mest i det hörnet, men dem kissade även i huset med halm, så dem tycker väll om halmen. Jag måste få dem att sluta innan det blir - grader.
#3, det får du se till att göra! :P
Har du en toalåda i buren med annat underlag än i resten av buren? Försök isåfall att sätta lite av den kissiga halmen där i och hoppas att dom förstår att det är där kisset ska vara!
Jag har spån i hela buren, spån i toaletten och halm i huset, men idag ska jag bara ha spån i huset. Det är äckligt hur orumsrena dem är. Väggarna och dörren till huset är helt nerkissat, det ser hemskt ut.
Vet ingen vad jag kan göra för att få dem rumsrena? dem är ca 5 månader, så dem är ju tonåringar och blir mer orumsrena, men något borde väll funka innan det blir kallt ute.
Testa att ha något annat i toaletten, annars tror dom ju att hela buren är en stor toalett. När jag fick min så bajsade han i hela buren men när jag bytte och har en sak i toan och annat i buren kommer det väääldigt sällan pluggar bredvid och han kissar alltid i lådan, ibland skätter lite över kanten men han sitter ju i lådan vilket är huvudsaken :) och sätter du deras kissiga halm och bajs i toan så dom fattat att det ska vara där i?
#8 Jag ska köpa toalättströ någon gång :D
Pellets**