Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 615 ggr
Destany
0

Hjälp kaninen anfaller..

min kompis kanin anfaller jätte mycket går inte alls att klappa honom utan då bara anfaller han.. de har uppe honom och låter han springa lös ofta men pga av hans beteende så blir det mindre av det nu.. de kan inte ta matskålen utan att han går till attack.. han fäller bak öronen kryper ihop o anfaller och biter.. även när han e uppe så anfaller honom.. min kompis e nu rädd för honom och behöver hjälp.. de har en 15 månaders gammal dotter och min kompis e rädd för hennes säkerhet..

snälla hjälp!!!!

ciss
0

Hur gammal är kaninen?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flisan93
0

Knepigt läge:(  Vet tyvärr inte riktigt vad man ska göra. Ibland går det att vänja av och ibland går det inte. Om det inte går så kanske man måste avliva han:(

Kaninhopparn
0

inte så kul, kanske försöka få han att bli av med all energi , och typ kanske inte ge han mkt mat han blir pigg av utan ngn som får han att bli lat, i värsta fall får han nog somna in!

Destany
0

han e ca 4 månader.. oj e det så illa… finns där verkligen inget att göra..???

Mickis1994
0

4 månader, han kan vara tonåring.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tisdus
0

Om han är 4 månader är det ingen fara, då är han bara i tonåren och då blir vissa lite mer retliga. ;P De lugnar oftast ner sig :)

Mari
0

Fick en 7års hermelinhona som mest bott utei ett stall hela sitt liv utan att nån hållt på med henne så mkt.
Hon anföll också i början jag hade henne. Fick ha en morot eller annat ätbart i handen när jag skulle ta ut matskålen så hon bet i den först.
Hon lugnade ner sig avsevärt sista månaderna innan hon dog (hade henne kanske bara 4månader) jag tror det var för att hon började lära känna mig, satt ofta vid hennes bur och pratade och försökta klappa henne ochhålla i henne. Hade handskar på mig så hon inte skulle bitas.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se