Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1076 ggr
Jennifer-157
0

Ensam utekanin

Är det taskigt att ha en ensam utekanin? Kaninerna på fäboden ser inte varandra så det blir nog ingen skillnad. Jag tänkte skaffa en kanin och en bur nu och sen till sommaren skaffar jag en till bur som 2 kaniner kan bo i och en till kanin. Sedan kan jag försöka att sätta ihop dem. Jag tänkte att kaninerna ska vara innekaniner på vinterhalvåret, eller blir dem gladare att få bo utomhus? Inomhus får dem vara frigående i hela huset dynget runt ifall dem är rumsrena. Dem blir nog gladare av att få bo i ett stort hus istället för att ha 7 kvm Hage.

Jennifer-157
0

Det var en dålig förklaring, men hoppas att ni förstår. Det är sjukt svårt att veta hur jag ska göra.

Jennifer-157
0

Om man har 1 kanin så bildar den flock med människan, men om den har en kompis struntar den i människan. Det känns som att kaninen blir socialare, snällare och mysigare med människan om man inte har en kompis till den.

Jennifer-157
0

Eftersom att kaninen ska vara innekanin på vinterhalvåret, måste den ha en kompis på sommaren?

Thotis90
3

Jag håller inte med om att kaniner struntar i människor om de har sällskap av andra kaniner. Jag har haft tre kaniner samtidigt (alla inomhus i eget rum) och det var ingen skillnad alls. Hanen var precis lika social och ville vara med oss efter att han fick sällskap - och sällskapen likaså. 

Huruvida kaniner bör ha sällskap eller inte beror på hur de är som individer. Det finns de som inte vill ha sällskap medan det finns dem som vill det.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Jennifer-157
0

#4 Okej jag skaffar nog en kompis i sommar :)

tixEntry
0

Jo, det är väl sant att kaninen hellre är med människan än ensam om de inte har något annat sällskap, men det behöver inte betyda att de inte vill vara med dig om de har en kaninkompis. Det gäller bara att vara mycket med dem så lär de känna dig och du dem.

Det går jättebra att ta in kaninerna över vintern, se bara till att göra det innan de börjat få vinterpäls.  Det är nog trevligt att vara inne över vintern, det finns ju ändå ingen mat ute och de slipper allt dåligt väder. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Jennifer-157
0

#6 Jag ska köpa 2 stycken kaniner och sätta ihop dem till sommaren. Jag vill lära känna dem och dem ska lära känna mig innan dem går ihop. Hoppas verkligen att dem funkar ihop, annars får dem vara utekaniner året runt :)