Hur rengör du vattenflaskan?
Hej!
Som rubriken lyder,hur rengör du din/dina vattenflaskor?Eller rengör du aldrig dom?
Till kaninerna förstås.
_
Det kanske redan finns en sån här tråd,men jag gör en ny.
Visste inte heller vilken kategori den skulle vara i,om det är fel kan väl nån av medarbetarna vara snälla och ändra?_

Jag brukar ta ris och rengöra vattenflaskorna med. Vattenflaskorna blir jätte rena:)

Som #1
Jag tar en tandborse och skurar, eller så tar jag ris.
I pipen tar jag en tops. (det är ett STORT tips? ;))
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Använder vattenskål till mina.

Mina har vattenskål nu för att jag tycker att det är så jobbigt när det fryser i vattenflaskan på vintern innan hade jag endast vattenflaskor.
Jag har en borste som man stoppar ner i vattenflaskan, den är till för det.

Gör som #1 på vattenflskorna, på skålarna, tar jag diskborste..
Ris? haha är lite trög kan någon förklara?
Själv brukar jag ta en tandborste och varmt vatten. Har även vattenskål nu på vintern då vattnet fryser, är så rädd att dom ska gå och vara jättetörstiga på natten osv.

#8 Man häller i 1/5 med matris, okokt. sen häller man i vatten till ungefär halva & skakar :)
jag använder ris.

#9. Ja, det är verkligen superbra!

#10 Jorå ;) Duger…
Flaskborste och varmt vatten till själva flaskan, sen använder jag tops till pipen och lite runt om.

Till flaskan använder jag flaskborste och tandborste, till pipen använder jag topps ..
Ett bra tipps till dom som har utekaninen och använder vattenflaska, sätt en socka eller en vante på så fryser inte vattnet lika lätt ;) funkar super!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
jag har vattenskål, bättre och mer hygieniskt än flaska tycker jag.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Har skål, så jag rengör med diskborste:)
Marsvinen har dock flaska, och tänkte bara tipsa om att det går lika bra med grus/småsten som med ris att rengöra. Då slipper man ju slösa mat på det;)

Har skål ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Fast nu till vintern så har jag skål.

När jag har flaska har jag ris.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag tvättar dom med varmt vatten och en sån "flaskborste" =)
Blir bra. =)

Har både flaska och skål, fast Hampus dricker bara ut skål ^^

Jag fyller den först med diskmedel och varmt vatten sen tar jag en tandborste och tar bort alla alger som kan sitta där i tex. Och sen brukar ja skölja den typ 5ggr så allt diskmedel försvinner! jag använder vattenskålar nu då ja tkr det är bättre!
har inte vattenflaska mern jag har hört att ris är jättebra att använda
Coolt med riset :) ska pröva. Ger mina kaniner vatten i skål också nu…
ris eller salt kan man ha..
eller små sten
hah! jag visste inte att man kunde rengöramed ris:P:P