Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 980 ggr
Alva13
0

Kanin blir rädd utan anledning

Hej, min kanin (som bor inomhus i mitt sovrum) blir ibland väldigt rädd och stampar. Hon visar också att hon är rädd i kroppsspråket då hon är väldigt ”på hugget” och gör stela rörelser om ni förstår vad jag menar. Detta händer utan egentlig anledning. Det är helt tomt i mitt rum och ingenting plötsligt som händer. Det händer ofta på kvällen då familjen gått och lagt sig så det är osannolikt att hon blir rädd av dem. någon som upplevt liknande eller som vet vad det beror på? Suuuupertacksam för svar!

-Aida-
0

Kaninen kanske hör något som inte du kan höra och blir osäker. Svårt att veta vad orsaken kan vara.
Hade en chinchilla som reagerade på precis samma sätt runt kvälls tid, han fick ha nattlampa tänd, då han blev så osäker i mörkret.

Arcade-Foodie
0

Kan ju vara att när det är mörk så blir hon mer osäker. Min kanin brukar vara mer osäker när rummet är mörk och man rör sig omkring.

Alva13
0

Tack för svar! Men jag har faktisk alltid en ljusslinga tänd när jag ska sova

Arcade-Foodie
0

Men är hela rummet upp ljust som på dagen :3 för det blir ändå en skillnad för kaninen ^^

Alva13
0

Jag brukar inte ha starka lampor tända på dagen utan låter ljuset ute lysa upp rummet. Dock så kan min sänglampa vara ganska stark tills jag då släcker den