Mask i magen, igen..
Hej! Nu har min ena kanin fått mask i magen, igen.. Han fick de i höstas, och nu har han fått det igen. Vet inte vad de kan bero på. fällning? Att han var i skogen? Vi har en del katter här och hundar som går i skogen. Kanske någon av dom som smittade? Kommer i alla fall behandla då jag är säker på att de är mask, men har en del frågor. Sedan kolla om min andra kanin har mask, men jag hoppas verkligen inte de. Han har gått ner typ 65g på en lite mindre än en månad… Är ändå rätt glad över att de är en mild vinter så de går hyffsat bra att sanera burarna i alla fall. De har en Hage till buren som han fått vara i, får väl ta bort jorden därifrån, eller? Får han gå ut i sele under den tiden? Eller måste han vara i sin bur där jag kan sanera? Förut fick han inte gå ut, men tyckte de var lite synd.. Men vill samtidigt inte riskera något. Kommer han kunna vistas på gräsmattan där han var för några dagar sedan? (upptäckte två maskar idag) Saker jag bör tänka på? Hur lång tid tar de för maskäggen att dö ut i naturen? Tacksam för svar!
Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ
putt
Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ
putt…
Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ