Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 720 ggr
[EM_L]
0

Hur bor er/era kanin/er?(Bildtråd)

Hej!

Tycker att såna här trådar är så roliga att jag skapar denna.

Hur ser det ut i er/eras kanins bur?

Berätta gärna vilken inredning och hur stora buren/burarna är=)

--------------------------------------------------------

Mira är frigående på dagarna i mitt rum där det nu finns två inneburar.

Hennes gamla som hon kan vara i om hon vill på dagarna, i den så finns det en höhäck som sitter på insidan som egentligen ska sitta på utsidan, halm, spån och hö finns också där.(Mått: 77cm*49cm*49cm. Längd*Bredd*Höjd.)

I hennes nya inne bur så har hon en vattenflaska(som hon inte dricker ur så ofta för att hon har vattenskål. Har vattenflaskan där för om hon skulle råka välta skålen eller nått så har hon rent vatten i flaskan.), vattenskål, matskål, en cykelkorg som jag använder som höhäck och ett litet hus som sitthylla. Buren är 100cm*51cm*51cm(Längd*Bredd*Höjd. Och hon är inlåst i den buren endast på natten!

Utanför hennes nya innebur så har hon en liten förvaringslåda med en handduk över då hon har svårt för att komma in och ut ur buren=) Också för att sitta på. Ett kartonghus med ett barnpåslakan i, en tunnel som är gjord av pinnar som älskar att gnaga på, ett litet hinder att hoppa över, en aktiveringsboll och så en filt på den gamla inneburen så att hon kan sitta där uppe och få en riktigt bra utsikt över mattan.

Så bor Mirisen=)

(har ingen bild nu. kan komma upp en bild i Januari.)

Fråga: Har du innekanin, utekanin eller både och?