Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 757 ggr
Galenidjur
0

kissar ÖVERALLT

Jag blir så himla trött. Min kanin som tidigare varit jätteduktig med att gå på låda kissar nu överallt. typ 70 % av fallen så kissar han antingen bredvid lådan eller nån helt annan stans. Det hela började med att han fick en inflammation i benet så han kunde inte riktigt gå och han kunde inte heller hoppa in i sin toalåda så han kissade helt enkelt där han råkade befinna sig just när han behövde gå (och det är ju förståeligt när han hade ont och svårt att röra sig), men nu har han en handikappsanpassad låda som han kan gå in i ist för att hoppa, och hans ben gör dessutom inte ont längre utan han går och springer på det normalt. Jag har även sett honom ta ett stort skutt in i sin toalåda utan problem,även fast det inte ens behövs då ena sidan är borttagen. Så VARFÖR fortsätter han kissa överallt och främst hur stoppar jag det? Jag blir så himla trött på att torka upp kiss flera gånger om dagen -_- Han är kastrerad så det är inte det det beror på i alla fall. Har han helt enkelt blivit bekväm av sig?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Linjen
0

Kan inflammationen ha påverkat blåsan? Så han inte känner när han är kissnödig?

Galenidjur
0

#1 det tror jag inte. Infektionen var i frambenet så det var ju inte ens i närheten av blåsan.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

MinisatinGR
0

Kan infektionen ha gjort så att han glömmer av att gå på låda??

Kirnzy
0

Jag skulle tro att han har vant sig vid det/ inte bryr sig om det/ blivit bekväm av sig, om han inte fortfarande har ont eller besvär med att komma in i lådan. Jag skulle börja lådträna igen. Eller om du har samma låda som innan så kanske han har kopplat ihop den med något dåligt, om han ville/försökte hoppa in innan men fick ont av det? Kanske kan testa att byta låda isåfall.