Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 348 ggr
Lizzan
0

OT: Dilemma - vilken häst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje år så är det julkurser på Skellefteå Rk, jag gick julkurs förra året också, råkul osv. Det ska jag göra i år igen, man ska anmäla sig imorn och jag har ett otroligt svårt dilemma - Jag vet inte vilken häst vill ha.

Förra året så hade jag ett litet skimmelsto, Lizzy som endel säkrert har hört talas om. Henne har jag ridit jättemke, hon är verkligen min favoritponny. Men varför tar jag inte henne då - jo, jag har ridit henne så mke, och det jag lär mig är att DRIVA för hon var en riktig latmask. Jag förstör min sits på henne också då jag blir så framåtlutad.

En annan häst som jag funderar på att ha heter Aminette. Svenskthalvblod, jättefin, äkta läromästare. Har även ridit henne väldigt mycket och tycker verkligen om henne också, men inte på samma sätt som Lizzy. På Aminette så lär jag mig ur mke, jag kan finrida och fixa till min sits.

Den 3:e hästen jag väljer mellan heter Putte. Han är korsning mellan Fjordhäst/russ. Jättesöt, har inte ridit han så mke men han är fin, lagom pigg och allmänt trevlig. Kan även på han finrida och fixa till min sits.

Så, vilken häst tycker du jag ska ha? rösta och skriv gärna ett inlägg om varför.