Är jag en bra ägare
Kanske den fånigaste frågan, men, är jag en bra ägare för Charlie & Coraline? Jag skulle gärna vilja fråga de, men, visst de är pigga & glada, men jag har misslyckats med vissa grejer som egentligen är viktiga för de & där jag bor finns det inte mycket kanin-grejer att köpa, för kaniner ''är inte lika vanliga som hund & katt''.
Kan ingen här svara på om du är bra kaninägare eller inte.
Misslyckas = mänsklig faktor.
Vad har du misslyckats med som är viktiga menar du?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kaniner kräver inte så många saker, de behöver grenar att tugga på, hö, färsk vatten,pellets/grönsaker, en yta att kunna leka o springa på o en hylla som de kan sitta på o hålla utsikt från. Kaninleksaker kan man själv göra genom att använda toarullar typ. Enligt mig är man en bra ägare sålänge man tar hand om dom och ser till att de får de dom behöver och när de vill ha uppmärksamhet/ mystid så får dom det. När jag menar behöver så gäller det omvårdnaden, t.ex. En kanin som hatar att klippa klorna, så ska man ändå klippa klorna.
Om du oroar dig över saker att köpa till kaninen, kan man alltid beställa från hemsidor.
#3 Gjorde det innan för några år sen, men hade inte pengar till mig själv enligt min gode man & slutade då.
Hej! Vad ger du dem för mat? Hur bor dem? :) Det är dem 2 viktigaste sakerna, enligt mig.
#5 Jag ger de pellets & hö & plockar pinnar till de varje dag(när det inte regnar). Jag låter de springa runt i min lägenhet när jag inte är iväg & jobbar & de har rymliga burar så de kan skutta runt.
#1 Ut & gå med de för frisk luft(bor i ett lägenhets-komplex där folk med massa hundar & små-ungar bor) & finns inget avskilt ställe att gå på promenad med de & aktivitets-leksaker som denna
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninleksaker/aktivering/snack-board-med-7-lock-852.html
#6 Man är inte dålig ägare för att man inte går ut med dem utomhus :) Och de får ju frisk luft om du tex vädrar :)
Såna aktiveringsleksaker är inte speciellt viktigt, mina har inget sånt :) De har tunnel, saker att hoppa upp på, varandra och grenar och sånt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.