Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 388 ggr
ciss
0

Nu börjar det bli kallt ..

Nu börjar det bli rätt kallt ute. Ni som har utekaniner - hur ofta ger ni vatten nu?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Jag ger nytt vatten 2 ggr om dagen och fyller på med varmare vatten 2 ggr. Så totalt får de uppvärmt vatten 4 ggr :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Har innekaniner :)

Sotis
0

Mina kaniner står inne i stallet,så en gång per dag räcker.

Bejja
0

Jag låter vattnet isoleras av halmen (dvs . jag gör ett hål i packat halm där jag sätter vattenskålen) så jag byter bara en gång på sag (:

aliciia
0

kanske 1-2 gånger nu, men jag gör fler om jag kommer ihåg

Feliciaa
0

ca 1 eller 2 gånger då blir det lite varmare än ljummet vatten

Keligast
0

Albin&Mimmi bor i ett förådd nu så det fryser inte. Så en gång om dagen.

Dumle´s vatten bytar jag ungefär 2gånger/dag. om det har frusit.

Moonstrike
0

1 gång, men ska byta fler gånger sen när det börjar frysa :)

flisan93
0

Vi byter vatten lika många gånger som alltid, men vi ska nog börja byta fler gånger nu:)

Lizzan
0

Byter vatten 2 gånger per dag och fyller på mer varmare 2 gånger :) totalt så får dom nytt vatten 4 ggr per dag

Dior_94
0

Har innekanin ;)

[Niike]
0

Kaninerna bor i ladugården men eftersom den inte är uppvärmd är det ungefär lika kallt som ute. Jag byter 1-2 ggr/dag, året om (:

KvirrZ
0

Har innekaniner så jag kan ge som vanligt :)

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

Jag ger Sputtnick & Plexus vatten på morgonen, sen när jag kommer hem från skolan, och sen på kvällen.

Henni-Chan
0

När snön och lovet börjar kanske de blir oftare men just nu, bara 1 gång vid utfodring.

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Jordgubbsgodis
0

mina kaniner står inne i stallet så jag brukar byta 1 till 2 gånger per dag

sputtnick_plexus
0

Det brukar inte frysa på dagen, så då är det ingen fara. Men det är på natten det fryser. Men när det blir kallare på dan också, så fryser det på dan också.

Jordgubbsgodis
0

deras vatten har inte frusit nånting men sen när det blir kallare fryser det väl

sputtnick_plexus
0

puttiis :)

aliciia
0

nu får jag byta ofta , doch för att jag råkade smälta vattenflaskan  (faan va smart jag är ;D )

och han får ha vattenskål som han inte brukar ha, och så är de frost här

Naaathaaa
0

De bor ju i sitt "kaninstall" och vi byter cirka 1 gång om dagen men sen när det fryser blir det oftare, kanske 1-2 gånger om dagen, lite olika beroende på hur varmt vi har det där inne också..

BiancaW
0

Har innekanin

Mickis1994
0

just nu 1gång per dag, då när jag ger blir det varmare vatten (jag ger mot kvällen) och min syrra ger iofs vatten på morgonen så, två gånger om dagen

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

senna
0

2 gånger.

Jojsan
0

2 gånger. en gång på morgonen och en gång på kvällen, kan bli 3 gånger ibland oxå.

Ellen95
0

Nej,mina kaniners vatten fryser inte. Dom står ju i stallet.

Frajda
0

ja ger han på morronen innan jag går til skolan och när jag kommer hem sen en gång till på kvällen Flört P.s Frazze gillar snö kolla in bilden :P