Snett huvud och dålig balans??
Min kanin har i några dagar varit lite annorlunda men ingen större förändring. Idag när vi kom till stallet satt han lutad mot burväggen helt sne. Hans huvud lutar mycket åt höger och han har väldigt dålig balans. Han försöker röra sig och hoppa runt men han lutar så mycket åt höger att han för det mesta vinglar omkull. Men han försöker iaf. Hans ögon är väldigt stirriga och tittar mest bara rakt ut och vrider med huvudet för att titta men han verkar ändå ganska pigg och nyfiken. Har tyvärr inte råd att åka till veterinären men honom men ska ringa imorgon och bara fråga iaf. Har någon varit med om samma sak?
Det är en dvärgvädur som är ca 6 år har varit helt frisk under alla år jag haft honom.
Hoppas han blir bra igen ❤️
Du skriver att du är uppfödare på din profil men har inte råd med veterinären? Detta låter väldigt illa, tycker jag. Jag tippar på öroninflammation. Låna pengar till veterinären och åk in för behandling eller avlivning, för detta kan du inte låta vara.
#1 Är inte uppfödare längre pga ekonomin. Har sålt nästan alla kaniner. Vår bil gick sönder denna månad och var in på lagning idag för 6000 så därför inga pengar finns kvar.
Men tack för tipset iaf. Blir han sämre blir det avlivning. Som jag skrev ska jag ringa till veterinär imorgon så jag kommer inte låta det vara som du skrev
#2 Jag förstår. Tråkigt att höra. Har du ingen att låna pengar av? Såsom jag förstått det brukar det vara antibiotikakur som gäller och ett recept ligger på 110 spänn, själva antibiotikan kanske 100, undersökning ca 500 beroende på vart man bor och rengöring (om man nu gör det) är jag osäker på. Tänker att det borde vara möjligt att skrapa ihop, trots allt.
#3 ska försöka höra med min mormor om hon skulle kunna låna ut lite, men ska ringa till veterinären först och höra vad dom tror att det är. skulle det vara något allvarligare som blir för dyrt kanske det är lika bra att låta honom somna in, han är ju ändå hyfsat gammal
#4 Hoppas att det löser sig! Du kanske kan fråga dem om budget också? Jag har själv tagit bort ett marsvin för att han fick problem med ett öga. Han var bara 2 år gammal, men prognosen var inte alls bra :/