Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 309 ggr
Dior_94
0

Ni med långhåriga utekaniner.

Hej,jag undrar hur ni med långhåriga utekaniner gör när dom har skuttat i snön och fått snöklumpar i pälsen.? Eller brukar dom få det?
Jag tänkte mämligen ta ut Liam och han är ju långhårig,som ni kanske redan vet. ;)

Jag var bara nyfken hur ni gör/gjorde. :)

ciss
0

Engla har jättebra päls, det fastnar inte så jättemycket i den. Värre var det när hon hade bebispäls :)

Essy däremot, smuts & äckel fastnar ALLTID i hennes päls. Spån, bajs, hö, pellets, snö - you name it.

Efter att de varit ute så blir det borstning som gäller, och tasstorkning. Borstar av dem noga & det funkar :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

#1: Tack för svaret! Borstar du med mjuk borste eller med en "piggborste"? ;)

ciss
0

#2: En mjuk :)

www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

#3: Okej,tack! :)

ciss
0

^^

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Roxy är ju för tillfället en fluffbomb enligt mina föräldrar ;P ALLT fastnar i hennes päls, så det är till att borsta såfort hon varit ute och sprungit. På vintern fastnar snö i hennes päls också, jag brukar ta bort klumparna och torka nogrannt med en handduk ;)

Lizzan
0

Det fastnar alltid spån osv i Isaks päls också ;)

Dior_94
0

#7: Mm,det fastnar jätte mycket i Liam's päls löv,spån osv. och just när man har borstat så noggrant och släpper ner honom i buren så är han lika spånig igen som han var innan,då kan man faktiskt sucka lite.^^

emmsaaan
0

Jag har en korthårig och det är sååå skönt ;) Fast önskar mig däremot en teddy dvv.

twinnie
0

Skulle aldrig ta ut Myran i snön. Shit. Allt fastnar i hennes päls o.O

Trasdocka
0

Fluffbollarna här hemma har ju olika pälskvalité, snöbolls och nalas päls fastnar det en hel del i, men bellas och snövits däremot "glider" snön bara ur :) Så lägger ut halm i en av hag-delen så får snöboll o nala vara där, o de andra i de andra hagarna :)

lauraa
0

Fastnar inget i Noah's päls iallafall :) Skönt!

sputtnick_plexus
0

Det brukar inte fastna så mycket i Sputtnick & Plexus päls.

Flippa
0

Det fanstnar inte in Filippas ^^

KvirrZ
0

Mina flickor har aldrig varit med om snö, och kommer inte ta ut dom :)

- Mvh Emma