Ni med långhåriga utekaniner.
Hej,jag undrar hur ni med långhåriga utekaniner gör när dom har skuttat i snön och fått snöklumpar i pälsen.? Eller brukar dom få det?
Jag tänkte mämligen ta ut Liam och han är ju långhårig,som ni kanske redan vet. ;)
Jag var bara nyfken hur ni gör/gjorde. :)

Engla har jättebra päls, det fastnar inte så jättemycket i den. Värre var det när hon hade bebispäls :)
Essy däremot, smuts & äckel fastnar ALLTID i hennes päls. Spån, bajs, hö, pellets, snö - you name it.
Efter att de varit ute så blir det borstning som gäller, och tasstorkning. Borstar av dem noga & det funkar :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#1: Tack för svaret! Borstar du med mjuk borste eller med en "piggborste"? ;)

#2: En mjuk :)
www.frihetenskaniner.se

#3: Okej,tack! :)

^^
www.frihetenskaniner.se
Roxy är ju för tillfället en fluffbomb enligt mina föräldrar ;P ALLT fastnar i hennes päls, så det är till att borsta såfort hon varit ute och sprungit. På vintern fastnar snö i hennes päls också, jag brukar ta bort klumparna och torka nogrannt med en handduk ;)
Det fastnar alltid spån osv i Isaks päls också ;)

#7: Mm,det fastnar jätte mycket i Liam's päls löv,spån osv. och just när man har borstat så noggrant och släpper ner honom i buren så är han lika spånig igen som han var innan,då kan man faktiskt sucka lite.^^

Jag har en korthårig och det är sååå skönt ;) Fast önskar mig däremot en teddy dvv.

Skulle aldrig ta ut Myran i snön. Shit. Allt fastnar i hennes päls o.O

Fluffbollarna här hemma har ju olika pälskvalité, snöbolls och nalas päls fastnar det en hel del i, men bellas och snövits däremot "glider" snön bara ur :) Så lägger ut halm i en av hag-delen så får snöboll o nala vara där, o de andra i de andra hagarna :)

Fastnar inget i Noah's päls iallafall :) Skönt!
Det brukar inte fastna så mycket i Sputtnick & Plexus päls.
Det fanstnar inte in Filippas ^^
Mina flickor har aldrig varit med om snö, och kommer inte ta ut dom :)
- Mvh Emma