Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 2154 ggr
brownie.jumbo
11/7/16, 4:59 PM

Fråga

Hej jag har nyss skaffat en kanin, en dvärgvädur. Jag har några frågor som jag skulle bli glad om någon kunde svara på. 1. Etersom Charlie bor ute och det börjar bli kallt ute har hans vatten frusit, finns det något som jag kan göra för att vattnet inte ska frysa?  2. Räker det att ha halm i buren för att hålla värmen vi har isolering också men behövs något mer så han inte  ska frysa? 3. Hur ofta bör man gå ut med sin kanin? & kan man vara ute och seltäna även när det är mycket snö?  har ni några tips? på hur jag ska aktivera honom? Tack för svar

  • Redigerat 4/21/22, 9:01 PM av Niklas
Annons:
Fridaaaa
11/7/16, 5:16 PM
#1

1. Har du skål eller flaska? Flaska är inte att rekommendera. Jag har skål, får byta ofta. Enda man kan göra, om man inte har elektrisk flaska
2.  Halm blir bra :) Isolering gäller att göra rätt, så det inte "stänger in" kylan
3. Mina är i hagarna stort sett dagligen. Sällan i sele.  Beror lite på vädret.
4. Ja du kan seleträna även i snö

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

brownie.jumbo
11/7/16, 5:51 PM
#2

Jag har skål, tack för svaren 🙂

tixEntry
11/8/16, 8:44 AM
#3

Jag har läst någonstans att man kan lägga en pingisboll i vattenskålen, och om den då gungar runt lite där så fryser inte vattnet lika fort. Jag vet inte riktigt hur effektivt det är, men jag har det i alla fall. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

emms
11/8/16, 6:39 PM
#4

Se till så att han inte kan doppa öronen i vattnet bara, är inte kul om dom råkar doppa dom och sen förfrysa topparna. Beror ju på hur öronen ser ut på honom, jag har haft en dvärgvädur som ibland doppade öronen men de flesta har inte så långa öron 🙂 Men bara en sak att tänka på!

Emma

[AnimeV4]
4/7/17, 3:10 PM
#5

Helt OT, men jag ville påpeka att denna tråden ligger i vårt Lexikon..🤔

tixEntry
4/7/17, 3:16 PM
#6

#5 Ja, jag har också märkt det… :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
tiger tok
4/8/17, 7:45 AM
#7

Gå ut i sele så mycket du kan, så han får röra på sig! Selträna kan du göra i snö!

Kiwi21
4/2/22, 9:46 AM
#8

#4: Jag ger min kanin snö om vintern och vatten på sommarn och det går toppe!

Fridaaaa
4/2/22, 9:49 AM
#9

#8 Tråden är från 2016 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kiwi21
4/2/22, 9:54 AM
#10

#9: Oj hehe såg det nyss..

Upp till toppen
Annons: