Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 560 ggr
IdunFreja
0

Saker i hagen?

Hej! Nyfiken på vad ni har i era hagar. Har själv haft saker från skogen så som kottar, pinnar osv, gillar när det blir naturligt😀 Skriv och ta gärna med en bild!

Linjen
0

Jag har inte så mycket saker i hagen just nu. Men två stubbar, en låda att krypa in i och sitta på. Och en hylla att hoppa upp på från lådan. Brukar lägga in pinnar, men dom äter upp barken på några minuter haha. Nu när det är bättre väder får dom komma ut i en gräshage när jag är ledig också. Men än så länge blir det kortare stunder för att de ska vänja sig vid gräset. Har inga bilder just nu.

Chinesecrestedlover
0

Har just nu inga kaniner (men annars haft sedan 1990, mina försvann från sin bur/ Hage i december😭). Jag brukar ofta ha tillgång till buren via hagen, men de gånger jag inte har haft det så har det funnits ett hus där i. Annars så brukar det finnas grenar att gnaga på (i massor😃), kanske någon hylla/transportbur eller dylikt att sitta på (förutom i buren eller på huset då). En tunnel kanske… Inte så mycket mer faktiskt, mycket utrymme att röra sig på dock. Haft något litet hinder någon gång eller en sådan lekboll (med en pingla i och som de struntade fullständigt i). Har alltid tillgång till hö/vatten - antingen genom att de kan gå in i buren eller genom en hölåda/höhäck i hagen och brukar ha vattenflaska/skål i hagen (förutom i buren då).