Kanin på inglasad balkong?
Hej Kan man ha 1 förhoppningsvis 2 kaniner på en inglasad balkong? Jag tänkte ha de i en utebur som man sedan lägger golv-värme och isolering i. Buren kommer självklart vara inom måtten, har tänkt 2-3 våningar. Kan kaninerna komma in i lägenheten då och då även om man har de utomhus på balkongen? Vi kommer försöka gå ut med de i sele varje dag isåfall och de kommer självklart ha tillgång till hö hela tiden. Om detta är rent av en dum idé säg det på direkten då :) kan tillägga att det inte är en stor storstad så det är inte så mycket ljud där + att hela balkongen är inglasad men man kan öppna "fönster" i den inglasade balkongen. Super svårt att förklara speciellt sent på kvällen också.
I'm out 
Det blir ju jätte varmt på inglasade balkonger på sommaren
Jag skulle inte anstränga mig med golvvärme och isolering, de blir ju inget drag när balkongen är inglasad och själva kylan klarar de.
Däremot skulle jag vara mer orolig för sommarvärmen, precis som #1 säger. De kan ju bli riktigt kvavt och kaniner+värme är ingen höjdare då de lätt kan få värmeslag.
#1 och #2 Ja det är ju de som är problemet, men om man sätter in kylklampar i buren, samt håller buren öppen de extra varma dagarna så att kaninen kan springa in lite i lägenheten? Finns det några bra sätt att kyla ner en kanin/er?
I'm out 
Eftersom kaniner är ganska värmekänsliga och det snabbt drar upp över 30 grader på en inglasad balkong under sommaren så tror jag inte det är en bra idé tyvärr :/ Det blir som att ha dem inne i en stängd bil.
Helt okej att ha dem där ute under de kallare årstiderna men när det börjar bli varmt är det bättre att ha dem inne för en gångs skull.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#4 Känns inte bra alls, får kanske ha kaninerna i mina föräldrars trädgård på somrarna då. Under vilka månader ska man inte ha de i inglasad balkong? Maj till Augusti?
I'm out 
#5 min kompis hade +25 grader på sin inglasade altan i början på februari i mellersta sverige så förmodligen långt mycket längre om så, speciellt om man är i skola/på jobb och inte kan öppna direkt när temperaturen börjar öka.
Varför kan du inte ha kaninen innomhus? :)
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
Vi hade en kanin på vår inglasade balkong då hennes ägare inte kunde ge henne sin medicin 6 gånger per dag. Detta var på våren eller tidig höst under varma dagar och även om alla fönster var öppna och markisen nere blev det ändå extremt varmt! Och då hade hon enbart tidningar som underlag pga hennes skada. Så jag tror det blir för varmt om dem ska vara där ute hela tiden!
#6 Oj!
#7 Är allergisk mot hö, och vet inte om jag kommer klara av att ha kaninen inne då:(
Får kanske vänta några år till, tills jag hittar något med en trädgård 😇 Men tänkte att jag provar att köpa hö och se om jag klarar av det! Kommer inte flytta till lägenheten för ens i höst, tänkte att jag vill förbereda mig och läsa på lite vill ju inte göra något fel.
#8 Känns som det blir djurplågeri om kaninen måste bo i den inglasade balkongen när det blir som ett växthus! Får absolut komma på något annat alternativ eller bara vänta några år till.
I'm out 
#9, jag reagerar också på hö't. Men så länge jag inte har det i sovrummet och har en luftrenare igång med jämna mellanrum så fungerar det för mig. Kan ju vara värt att testa om inte annat. :-)
#10 Finns det några mediciner man kan ta? Jag har ju pollenallergi och Timotej, kan ju prova om de tabletterna hjälper mot det om jag skulle känna av det mycket. Får investera en luftrenare, de är väl rätt dyra? Är allergisk mot hund men tror jag blivit av med den allergin då jag nu har 3 hundar hemma, tror man ''vänjer'' sig, kanske samma med hö't? 🙂
I'm out 
I min förra lägenhet där jag hade inglasad balkong blev det 40 grader varmt soliga dagar i juli. Räcker inte med några kylklampar i buren då. Kaninen ska inte vara där alls tycker jag.
#11 Det finns väl hösorter utan timotej? Du kanske skulle kunna testa sådant?
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
#13 Läste att det finns Alfalfa och Orchard grass hay, alfalfa hö't skulle man tydligen bara ge i små mängder så det är ju inget kaninen kan leva på? Någon som använder orchard och tycker det är bra hö?
I'm out