Ålder på hermelin
Dom kan bli gamla upp till 13år. Har en kompis som har en hermelin som är 9 år tror ja :P

då har hon ju många år kvar!! hon har dock börjat få lite vita strån i sin päls, men annars beter hon sig inte som sin ålder. hon kan fara runt så mattorna far all världens väg…
Alla kaniner bli ju dock tyvärr inte 13 år :) Det är nog vanligare att dom blir 8-10 år, men man kan ju alltid hoppas!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det "normala" ligger väl på en 6-8 år skulle jag tro!

En hermelin brukar bli mellan 3-5 år , det är normalåldern i alla fall. Dom blir inte lika gammla som en stor en.

#5: Nja, 3-5 år? Det är väl lite väl ungt för en kanin oavsett ras. Tror snarare "normalåldern" ligger på 8-10 år.
#5 det är en alldeles för låg ålder. Dessutom brukar ju mindre raser bli äldre än större, men medelåldern för en kanin är väl 7-8 år ungefär, vissa blir äldre och vissa yngre :)
- Mvh Emma

#5: Stämmer absolut inte ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Håller med Ciss

små raser blir äldre än större i regel . de är ofta raser av hermelin och dvärgvädur som upnnår de högre åldrarna.
7-8 år är en normal livslängd för en kanin.
sen är det lite olika beroende på vad kaninen är av för ras.
Angorakaniner blir sällan äldre än 5-6 år
Fransk vädur har också något kortare livslängd ca 6 år.
att hermeliner skulle bli 4-5 år eller vad det stod.. stämmer iallafall inte alls.
till dig som skrev första inlägget , va kul att kaninen fortfarande är pigg :)jag har en 9 årig hermelin som också börjat få lite gråa hårstrån men är hur pigg å glad som helst. jag hopptränar fortfarande med honom:)
Gissar på att kaninen kan bli runt 9-12 år.. :) Jag har en hermelin här hemma som jag vet är över 3 år iaf.. ;P (hittekanin)

jag har ingen ainigt. ,men min hermelin blev 10 år.

ca 6-8 år

ursäktar för det felaktiga inlägget givetvis kan en hermelin bli äldre . jag blandade ihop hur länge man kan ställa ut sin kanin..
Ungefär 5 år har jag hört.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
#15 Gammal tråd :)
Hermeliner brukar dessutom bli äldre än 5 år. Runt 6-10 år ungefär :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
8-10 år tror jag🐰🐰🐰
#17 Det är en gammal tråd=)(=
Haha, gillar att tråden startade år 2007 men att folk fortfarande svarar i den 10 år senare :')