Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 9594 ggr
Linda-A
0

Ålder på hermelin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade min hermelinhona ute i rummet nu ikväll. Hon får runt som en tok, inte kan man tro att hon blir 6 i maj! Hur gammal kan en hermelin bli egentligen?

Tribe
0

Dom kan bli gamla upp till 13år. Har en kompis som har en hermelin som är 9 år tror ja :P

Linda-A
0

då har hon ju många år kvar!! hon har dock börjat få lite vita strån i sin päls, men annars beter hon sig inte som sin ålder. hon kan fara runt så mattorna far all världens väg…

Tina-A
0

Alla kaniner bli ju dock tyvärr inte 13 år :) Det är nog vanligare att dom blir 8-10 år, men man kan ju alltid hoppas!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraB
0

Det "normala" ligger väl på en 6-8 år skulle jag tro!

felicia93
0

En hermelin brukar bli mellan 3-5 år , det är normalåldern i alla fall. Dom blir inte lika gammla som en stor en.

Matilda_91
1

#5: Nja, 3-5 år? Det är väl lite väl ungt för en kanin oavsett ras. Tror snarare "normalåldern" ligger på 8-10 år.

KvirrZ
0

#5 det är en alldeles för låg ålder. Dessutom brukar ju mindre raser bli äldre än större, men medelåldern för en kanin är väl 7-8 år ungefär, vissa blir äldre och vissa yngre :)

- Mvh Emma

ciss
1

#5: Stämmer absolut inte ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysterious
0

Håller med Ciss

hnlkjljlj
0

små raser blir äldre än större  i regel . de är ofta raser av hermelin och dvärgvädur som upnnår de högre åldrarna.

7-8 år är en normal livslängd för en kanin.

sen är det lite olika beroende på vad kaninen är av för ras.

Angorakaniner blir sällan äldre än 5-6 år

Fransk vädur har också något kortare livslängd ca 6 år.

att hermeliner skulle bli 4-5 år eller vad det stod.. stämmer iallafall inte alls.  

till dig som skrev första inlägget , va kul att kaninen fortfarande är pigg :)jag har en 9 årig hermelin som också börjat få lite gråa hårstrån men är hur pigg å glad som helst. jag hopptränar fortfarande med honom:)

myriis
0

Gissar på att kaninen kan bli runt 9-12 år.. :) Jag har en hermelin här hemma som jag vet är över 3 år iaf.. ;P (hittekanin)

linnrisedal
0

jag har ingen ainigt. ,men min hermelin blev 10 år.

Tindra1
0

ca 6-8 år

felicia93
0

ursäktar för det felaktiga inlägget givetvis kan en hermelin bli äldre . jag blandade ihop hur länge man kan ställa ut sin kanin..

Wezza
1

Ungefär 5 år har jag hört.

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Fridaaaa
0

#15 Gammal tråd :)
Hermeliner brukar dessutom bli äldre än 5 år. Runt 6-10 år ungefär :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ulvelin
0

8-10 år tror jag🐰🐰🐰

[EM L]
0

#17 Det är en gammal tråd=)(=

Kaninenochjag
1

Haha, gillar att tråden startade år 2007 men att folk fortfarande svarar i den 10 år senare :')