Mitt jobbigaste belut..
Idag var jag hos veterinären.
Jag trodde Dumle´ skulle bli bra, eftersom han har blivit bättre&bättre. Men sen kom det fram från veterinärens läppar:
- Du kan välja mellan operation, som kostar mycket&finns en risk han dör&finns en risk han inte blir bra. Eller avlivning. Alltså jag vet inte alls vad jag skall göra :'( Jag har verkligen inte råd men jag känner mig hemsk om jag inte försöker. Han blev iallafall vaccinerad idag, lilla Dumle´
Jag skall hem till mamma imorgon och han skall ha ögondroppar 3gånger/dag och 1gång/dag någon medecin han skall dricka.Jag vill vara hemma hos honom <3 Men jag får inte..:'( Är helt förstörd.¨
Vad skall jag göra?
Mamma vill att jag skall avliva honom&pappa tycker jag skall behålla honom utan att operara, för han ser ut att vara frisk. Men han tycker nog oxå jag skall avliva honom. Vad tycker ni? Vad skulle ni gjort, ärligt?
Vad har kaninen för fel?
urs vad trist och svårt sånt där är.
Jag har ingen aning om vad jag skulle gjort. Lider han nu? är operationen komplicerad? hur stor är risken att han dör när han opereras.
Jag vet inte. Men kan säga att ibland mår både människor och djur bättre av att dö än att leva.. hm. Vad är det för fel på dumle?

Själv hade jag också ett sånt val. Men det var lite annorlunda. Men jag valde att avliva min kanin men det var ju bara för att hon inte skulle lida av att bara ha 3 ben.
Jag vet inte, men ta det beslut som är äst för honom så han inte behöver lida.
Stackars dig. :'( Fruktansvärt jobbig situation, det förstår jag. Har tyvärr ingen erfarenhet av sånt och kan inte säga direkt vad jag tror är det mest rätta.
Men jag önskar dig lycka till och hoppas att du fattar rätt beslut!
Kram <3

Jag hade avlivat honom. Det är bättre, än att få honom att gå igenom något som kommer ta riktigt mycket energi på honom och så kommer han säkert lida mycket. Sedan är inte chansen så stor att han klara sig, tror jag iaf inte.
Jag är ledsen att behöva säga det, men det är vad jag tycker och vad jag skulle ha gjort.

jag vet inte :S

Kan förstå att det är jobbigt. :(
Jag hade nog avlivat honom.
Jag vet inte riktigt och har ingen erfarnhet av detta, men jag tror tyvärr att avlivning är det bästa alternativet. Så slipper han att lida. :/<3
Tror också avlivning.. även om det är det hårdaste beslutet :/ För som #5 sa, han kommer att ta mkt energi och mycket arbete och sånt. Och eftersom du har skilda föräldrar så kanske det blir ännu svårare :/

om han inte verkar lida så avliva inte, men ifall att han gör det så ska du nog låta honom somna in <3

Jag hade nog avlivat honom =/ Tyvvär men om han kanske får men resten av livetså är det itne speciellt schysst mot honom men ja, svårt beslut…

Om han lider av att få leva så tycker jag att du ska avliva honom.. Förstår att det är ett jätte svårt beslut.

AVLIVA HNM INTE VAD DU ÄN GÖR :( Stackare :<
#13 varför inte? Om han lider så kan man ju behöva avliva.
- Mvh Emma
Så sa veterinären när jag var inne med Felix. :/
Han hade en tumör på halsen. Han hade gått ner jättemycket i vikt och blivit smal.
man kunde operera, men med tanke på att han var så svag så skulle han med stor sannorlikhet inte överleva operationen.
Så han fick somna in. :'(
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Gör vad som känns bäst. Vi tänker på dig och jag är säker på att alla här på kif tycker att du tar rätt beslut hur du än gör <3
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Keligast: vilken tragisk situation. lider verkligen med dig. vad är det för fel på kaninkillen? va e de han lider av?

Nej vad tråkigt:'( Du tar rätt beslut vilket du än tar<3

Tycker att det bästa, om du inte har råd, är att låta honom somna in. Det är hemskt och jobbigt, men mycket hellre det än att han får lida! :) Lycka till gumman <333
Det är alltid ett svårt beslut. Det enda råd jag kan ge är att tänka på vad som är bäst för kaninen o fatta beslut efter det. Ibland är avlivning det bästa, ibland inte.
Nej Men älskade gumman <3 Förstår att det är ett jätte jobbigt beslut, men jag vet att du gör rätt <3 Jag finns här alltid för dej, du kan ringa mitt i natten om du vill <3333
Åh stackare :(.
Känner du att du vågar ta risken men samtidigt chansen med en operation så gör det.
Kanske är det bäst han somnar in? Och om du väljer det alternativet. Så ge honom massor med onyttigt och super smaskigt och ha en hel dags mys innan du åker till veterinären. Så du och han får en riktigt farväl.. Jag gjorde misstaget med en katt. Trodde han skulle komma hem igen, men fick avlivas direkt på plats.. Så han ej säga hej då..
Gör det som känns bäst!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Men gumman, va hemskt beslut :( <3
Men jag skulle nog också låtit honom somna in, ifall du känner att ni inte har råd å sådär. Annars kommer han ju bara lida, om ni låter honom leva vidare och inte få en operation, trots att han behöver det.
Trots att vi inte pratat så mkt den senaste tiden finns jag alltid iaf om du vill prata å sådär, jag hoppas du vet det <3

Usch så hemskt=(
Jag skulle nog låtit honom somna in.. Men det är ditt beslut om vad som ska ske, det som känns bäst.. Tycket inte att föräldrarna kan göra mer än att säga vad de tycker.. jag tycker att det är föräldrars ansvar att betala för operationer (om det finns chans för förbättring) av djur om barnen är under 18/utan inkomst. Precis som de har ansvaret att se till så man sköter sitt djur..
-kramar-
Jag hade avlivat honom. Det är trots allt humanast att inte låta honom genomgå operation, o sen kanske inte ens klara sig, det är ju MKT stress för honom. Och sen om man ska betala en jättestor summa pengar, så vill man ju ändå göra det för att han ska bli bra, o inte för att han "kanske klarar det, o kanske inte". Förstår att beslutet är jättetufft, men jag tycker att om du bestämmer dig för att låta honom somna in så ska du inte alls ha skuldkänslor, utan vara stolt över att du såg till hans bästa, o inte ditt!
<3

Tack för allt stöd här inne <3
Men jag förstår inte om han lider eller inte :S. Han fick ögondroppar som han skall ha i 2veckor sen skulle jag kommer tillbaks om två veckor och kolla upp. Jag fick även "antibjotika" till han som han skall ha i 30dagar. Är djur duktiga på att dölja att dom har ont? Märks inte alls på Dumle´, han äter&dricker, putsar sig, glädjehopp&är som vilken kanin som helst.
Vad jag har förstått det har han en sorts "bula" i mungipan. Han skall dricka "antibjotikan", är den medecinen till "bulan"? Jag skäms så att jag inte frågade mycket men när jag fick reda på det ville jag bara hem och gråta&hålla om Dumle´ <3 Är så jävla irreterad på dom förra ägarna!! Dom sa att Dumle´ har haft den "kindpåsen" hela sitt liv, hela sitt liv!! Dom har fan aldrig kollat upp om den är farlig eller inte!! Om dom hade åkt till veterinären i tid skulle han kankse ha en chans men dom har inte råd, då skall dom fan inte ha en kanin!! Åhh jag hatar dom såå, gav inte hö/mat/vatten/städade inte på ett halvår!! Jävla sjuka människor vill aldrig träffa dom igen!! (Var bara tvungen att skriva av mig)
Jag har fixat att han skall åka hem till mamma denna veckan jag är hos henne och sen tillbaks till pappa, men det känns som det kommer stressa upp Dumle´. Men jag vill ha han nära och kolla till honom&ge han sin medecin han behöver.

Vad jag har förstått det rätt finns dessa altenativ:
- Avliva honom (Isåfall kommer han åka upp till himmlen nästa vecka <3)
- Avliva honom men ändå ge medecinen tills den dagen kommer (Nästa vecka åker han till himmlen)
- Låta han leva en månad och se om "antibjotikan"(30dag.)+ögon dropparna(14dag.) har hjälpt, om inte avlivas han. Men då har jag gett han en chans. Men då kommer han åka från mamma till pappa med mig i närheten hela tiden.

Det blir mycket skrivande här men vill säga till er alla som har stötat mig att jag ÄLSKAR ER, NI BETYDER MYCKET FÖR MIG!
Min pappa&mamma är oxå på min sida och stöttar mig och pappa har gått med på att han betalar avlivningen+en ny kanin. Jag vill inte ha en kanin nu, men innerst inne vet jag att efter några veckor/månader kommer jag vilja.

Vad ska du välja? :( stackare x<
Stackare :/<3
*tröstkramar*
Jag har faktist ingen aning om vad jag skulle välja…
Mendu vet att vi här på KIF tycker att du tar rätt beslut vilket du än tar!<3

Kaniner är oftast duktiga på att dölja att de har ont. Om en kanin har kaninpes så är vet man inte det nästan för än samma dag som det dör..
tröstkramar
Välj det som är bäst för Dumle´och det du tycker är bäst.
Så himla synd :'( Det är jobbigt att ens älskling lämnar en och åker upp till lilla kaninhimmelen men det är inte så kul för någon att lida.. Förstår att det är ett mycket, mycket svårt beslut för dig.. Jag vet inte vad jag själv skulle välja.

Jag skulle ha gett honom medicinen i en månad, blir han inte bättre eller mer sjuk under tiden hade jag avlivat honom! Då har du gett honom en chans, kanske den chansen han behöver få.. och går det ändå inte tar du förhoppningsvis rätt beslut för honom i slutändan iaf. Bara han inte redan nu har ont, vilket ju är det svåra att se.
Sånt här är det jobbigaste med att vara djurägare. Jag har fått "panik-avliva" här hemma, och det är riktigt, riktigt jobbigt…
Lycka Till! Du kommer att känna vad som är rätt för din vän! Och tänk på allt roligt och lyckling ni har haft tillsammans! Nu när han är sjuk är det din tur att hjälpa och trösta sötnosen! Och glöm inte att ta en massa fina foton att rama in som minne om det blir avlivning!
usch vad jobbigt
jag skulle nog avliva honom för jag skulle inte ha råd och mamma och pappa skulle säkert alldrig vilja betala

Ja, jag har snackat lite med pappa&det känns rätt att låta honom leva i en månad med medecinen och se om han blir bättre. Om han blir sämre kommer han avlivas, så jag hoppas gud är på Dumle´s&min sida.
Han kommer åka med mig mellan mamma&pappa, annars kan han inte få sin medecin. Tyck vad ni vill men detta har jag beslutat.
35: Tycker att du har beslutat bra.

#36 Vad skönt att höra <3
#35, tycker det är helt rätt, det är precis så jag skulle gjort.

#35 Tycker att det är rätt. Jag skulle nog oxå gjort så.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#35: Du gör rätt
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Gud vad jag känner mig glaaad&lugn :)
#35; Du gör verkligen helt rätt :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Starckar dig och Dumle´ :/ Men ditt beslut vad bra!

håller tummarna för dig & dumle:)
Du gör hellt rätt <3<3 Du är så förståndig ^^
jag tycker att det är ett bra beslut :)
Hoppas att allting går bra. <3 Finns inget jobbigare än att förlora en vän…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Håller tummar och tassar <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ber en bön för Dumle och alla andra kaniner som behöver det. :'')
35: helt rätt beslut, tycker jag. Många kramar till Dumle!

Jag är inget bra på sådant här, men en kram ska du i alla fall ha! *Kram*

Du gör helt rätt<3

Tack allesammans :)
Dumle´ har kommit hit nu till mamma :) Han är jätte duktig och sammerbetar när man skall ge honom medecinerna <3 Min lilla kille, resan gick bra.

Du gjorde rätt beslut :) Önskar er lycka till! <3
Kämpa på! Jag hade också gett det hela en chans…

Bra beslut Tina :) Kramar!

Han ser så mysig ut, lille Dumle´. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#57 Ja, det är han. Mitt mys^^
56: jättesöta :)
#35; jag tycker att det är ett jätte bra beslut, hoppas att han klarar sig.