Mina kaniner bor i stor lösdrift med isolerat hus!;)
#1 #2 Men så kan de inte bo på vintern va? För alla husen är väl inte upphöjda? :) Kommer med bilder så fort jag inrett den nya buren!
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
#4 Huset är upphöjt från marker en bit på insidan och så är golvet isolerat så dem kan bo där året runt;)
#4 jodå, alla husen är upphöjda, och dessutom är det tak över hela gårdarna, så det blir aldrig mycket snö inne hos dem!
#6 #8 Hur stor är husen? Bara undrar, inget illa ment🙂 Det är ju verkligen fina ställen ni har!😍
Vår bor inne i köket och del av vardagsrummet. Har en Hage på 120*240 som vi stänger in dom in på natten endast. Bifogar bild av hagen. Köket är ett normalstort kök i en lgh på 100kvm.
Tack, vad kul att se! Vill gärna se fler! Ska försöka lägga in en bild själv i morgon.
#9 120x70 cm dem har även loft inuti husen och fri tillgång till en Hage med 25 meter långt staket ;)
#9 kanske 100*50 kanske? Fyllda med halm nu, mindre halm i husen på sommaren! Hela gårdarna är nog 400*300, kanske nån meter större?
Nu har jag äntligen hunnit ta en bild på buren innan det blir mörkt! Här är den i alla fall :) Den är 240×100 och står ca. 90cm över marken, vi har en kompostgallerhage utanför, tänker bygga en trappa så Skutt får tillgång till den också. Lite längre fram tänkte vi bygga en ordentlig permanent innhägnad istället :) Lille skutt stormtrivs!
😍