Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1747 ggr
Wella
2

Hur bor era kaniner? Bilder

Är jättenyfiken på att se hur andra kaniner har det, och kanske få lite tips?!

tiger tok
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär bor dem på gården!

Tova Ekman
0

Mina kaniner bor i stor lösdrift med isolerat hus!;)

Tova Ekman
0

Men det går tydligen inte att få upp bilden…

sossos
0

#1 #2 Men så kan de inte bo på vintern va? För alla husen är väl inte upphöjda? :) Kommer med bilder så fort jag inrett den nya buren!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

KarinHa
0

Såhär bor Maggie nu när det är kallt, såklart får hon komma ut i en separat Hage, nästintill varje dag :)

Hon hade en väldig stor bolåda, då vi väntande på bebisar, nu har hon en mindre.

Tova Ekman
0

#4 Huset är upphöjt från marker en bit på insidan och så är golvet isolerat så dem kan bo där året runt;)

[EM L]
0

Min kanin bor i en innebur som är kopplad till en lite ovanligare Hage. (har ingen bild)

Buren är 116 cm lång och 69 bred.

tiger tok
0

#4 jodå, alla husen är upphöjda, och dessutom är det tak över hela gårdarna, så det blir aldrig mycket snö inne hos dem!

sossos
0

#6 #8 Hur stor är husen? Bara undrar, inget illa ment🙂 Det är ju verkligen fina ställen ni har!😍

Smultrondraken70
0

Vår bor inne i köket och del av vardagsrummet. Har en Hage på 120*240 som vi stänger in dom in på natten endast. Bifogar bild av hagen. Köket är ett normalstort kök i en lgh på 100kvm.

Wella
0

Tack, vad kul att se! Vill gärna se fler! Ska försöka lägga in en bild själv i morgon.

Tova Ekman
0

#9 120x70 cm dem har även loft inuti husen och fri tillgång till en Hage med 25 meter långt staket ;)

tiger tok
0

#9 kanske 100*50 kanske? Fyllda med halm nu, mindre halm i husen på sommaren! Hela gårdarna är nog 400*300, kanske nån meter större?

sossos
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu har jag äntligen hunnit ta en bild på buren innan det blir mörkt! Här är den i alla fall :) Den är 240×100 och står ca. 90cm över marken, vi har en kompostgallerhage utanför, tänker bygga en trappa så Skutt får tillgång till den också. Lite längre fram tänkte vi bygga en ordentlig permanent innhägnad istället :) Lille skutt stormtrivs!

Ulvelin
0

😍

Liselottang
0

Såhär bor vår kanin, och hon är ute fritt i rummet på dagarna.

Anna-Felicia
0

Jag och min pojkvän hjälptes åt och byggde våran alldeles första utebur. Är så nöjd! Isolerad med ett isolerad hus samt två hyllplan att hoppa upp på. Vi ska fixa till benen och måla dom till sommaren.