Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1114 ggr
Alice11111
0

Min kanin andas jätte fort

Hej! Jag har aldrig haft ett husdjur innan men jag fick en kanin i november som var 7 veckor och allt har varit jätte bra osv. Men på den senaste tiden så känns det som om min kanin är "annorlunda". Man får inte bära upp henne längre och hon rör sig knappt i buren, hon ligger bara där nästan. När vi släpper ut henne så springer hon runt en stund men sedan när hon lägger sig och "vilar" andas hon jätte fort, alltså nästan överdrivet fort. Hon darrar nästan.. är det normalt??

Alice11111
2

Titta såhär andas hon, och sen gör hon små ljud från sin mun som om biter på något

Hästbäst
3

Åk till till veterinären genast! Det är störst chans att de går at göra något ju snabbare du åker.

Hästar är våra bästa vänner

Jag och mina djur : )
0

#1 det ser inte så bra ut, gå in här: https://firstvet.com/sv/questions/fraga-veterinar?utm_source=veterinaren.nu&utm_medium=question och fråga en veterinär ( de är dock bara online på vardagar men de svarar på dina frågor ) Eller åk till en veterinär ; )

melodygelmers
0

Min kanin dog i förrgår, han var inte sig själv längre heller, åt inte jätte mycket, gömde sig och stampade med sin fot. Dagen efter hittade jag honom död…  Han var bara 5 månader gammal. Det är det värsta som har hänt mig, sorgen är otroligt stor! :( Vill inte att det ska hända dig så gör det som inte jag gjorde, tror inte att det kommer gå över och åk till veterinären så fort som möjligt!!! Kaniner gömmer sin smärta för sina ägare så om hon visar att något är fel så går det sen väldigt fort bakåt…

kaninpiss
2

#1 Äter kaninen något? Går hon på toa och bajsar? Om inte så kan hon vara förstoppad. Det är akut om kaninen inte äter. Går inte att vänta ända till måndag då. Åk till veterinär som har jour!

Alice11111
0

Ja hon äter helt normalt och dricker bra