Skydd mot nederbörd
Har ni något tips? på väderskydd vid nederbörd som även står/sitter stadigt vid stark vind? Hur har ni gjort?
Har stora problem med framförallt snön just nu. Det flyger in långt in i burarna och jag tycker det är lite synd om de stackars små djuren. Jag är väldigt mån om att det är ljust och därför har de stora öppningar. De burar jag gjort själv har väldigt stora öppningar samtidigt som de har stora hus och sitthyllor så de kan komma undan vädret men de burar jag inte byggt är inte lika genomtänkta och de behöver en lösning nu - helst igår. Även de jag byggt, främst tvåvåningsburen som är så hög att taket inte räcker för båda burarna. Alltid är det något 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Göra öppningarna mindre med plast/plexiglasskivor så kommer ljuset in fast öppningarna är mindre. Samtidigt är det ju naturligt för kaniner att gömma sig i små mörka utrymmen i jordkulor os v. Så varför skulle det vara synd om dem om de har någon liten "låda i lådan" i husen där de kan krypa in mer isolerat när de önskar? En låda med öppningen vänd mot någon innervägg så snöyran inte snitklar sig förbi så lätt borde vara en ok snabblösning i nödläget om inget annat?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.