Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 622 ggr
DjurälskarenEmelie
0

Få kanin att gå upp i vikt?!

Hej! Min hermelinblandning på 5 år har på senaste tiden blivit väldigt smal. Om man känner på honom kan man känna ryggraden tydligt och andra ben längre bak vid rumpan (vet ej vad dessa kallas men ni fattar) . Han är väldigt matglad och äter alltid upp allt sitt hö så jag får fylla på. Han är jätteglad i övrigt så det verkar ej som om han är sjuk. Vad ska jag göra dör att få ipp honom i vikt? Jag har gett honom lite solrosfrön då det är ganska fett så jag tänkte kanske att det kunde hjälpa men jag vet inte riktigt. Vilken pellets är bäst för viktökning? Om jag nu behöver ge honom det

real_linda
0

Ger du inte pellets åt honom??

real_linda
0

Ett tips? kan också ge saltsten för att gå upp lite i vikt (vissa uppfödare gör dett då dom är smal)

Namiko
0

Skaffa en kvalitetspellets, har tyvärr ingen koll på vilken sort som är bäst, och börja med lite och öka mängden lite eftersom tills du hittar rätt mängd för din kanin. Eftersom han äter mycket hö så handlar det troligen bara om att han behöver mer energi än han kan få i sig av höet, bor han ute så beror det troligen på att det är kallt och då går det åt mer energi för att hålla sig varm.

#1 Alla kaniner behöver inte pellets, många klarar sig på enbart hö och bladgrönsaker för att få i sig allt dom behöver.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

DjurälskarenEmelie
0

Tack för svar! Vi ska till djuraffären senare o köpa pellets. Han bor ute så det kan ju vara som du söger #3 :)