Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 640 ggr
Fridaaaa
0

Kastrering av hona

Någon som vet kunnig veterinär på kastrering av honkanin?

Runt Blekinge/Växjö

Ej Ronnebys, Näsum, Nättraby eller Karlshamn distriktsveterinärer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninenochjag
0

Oh, finns någon lista på Kaninmagazinet..

Fridaaaa
0

#1 Länk till den listan? För hittar ingen.

sossos
0

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Kaninenochjag
0

Det var den jag menade!

Fridaaaa
0

#3 aa den, finns tyvärr ingen veterinär där i närheten.

Fridaaaa
0

.

kanin/höna
0

hej bara en fråga 

varför kastrerar ni era kaniner?

ta det inte som något dåligt men har själv aldrig känt att jag haft nytta av att göra det

Fridaaaa
0

#7 Hanarna kastrerar jag bara för att de ska kunna få sällskap (foderkaninen är inte kastrerad men ägarens val), och honorna kommer jag kastrera en och en för att de inte ska drabbas av livmodercancer, samt slippa brunst.

kanin/höna
0

okej tack hade en med livmodercancer härom året men hon var ändå väldigt gammal så jag hade tagit bort henne iallafall men lika tråkigt för de.

är det bara jag som aldrig haft kaniner som bråkat så värst. har nu hannarna i olika burar men på sommaren går de ihop utan problem och honorna med.

Fridaaaa
0

#9 Hanar går sällan att ha tilsammans, jag kommer personligen aldrig chansa på det. Mina går honor tillsammans eller kastrerad hane med hona :)

kanin/höna
0

ja sätter de med nät emellan i 2-veckor och sedan öppnar jag  och de går över efter någon vecka och de är som de varit vänner hela livet

Fridaaaa
0

#11 Ren tur. Många slåss, kastrerar varandra, nej inget jag rekommenderar :)

kaninvännen
0

vad fint att du lägger pengar på kaninerna så de inte får livmodercancer

PS: har haft hannar som går jätte bra ihop och sådana som inte kan stå så de ser varandra

Fridaaaa
0

#13 Som sagt är det extremt sällan hanar brukar fungera ihop, inget jag förespråkar att testa.

tack men snarare ansvar enligt mig :) Allt för djuren :)

kaninvännen
0

ja jag håller faktiskt med där att det är ett ansvar. har inte förstått människor som har djur för att de ska sitta där och se söta ut. jag kastrerar dock sällan eftersom jag har en större Avel och säljer de kaniner jag inte lägre avlar eller de som har någon defekt.