Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 334 ggr
Hemski
0

Hur mkt får kaninerna gnabbas?

Mina kaniner hade sitt första möte utan galler idag gick bra tycker jag. Var inte så långt möte bara lite kort. Först gjorde det inget sen börja de typ nafsa/putsa på varandra inte riktigt säker på vad de höll på med. Sen börja honan mora lite åt hannen när han putsa på henen och slog till honom med tassarna och sånt. Inge stort bråk liksom utan små gnabb. Men de fick bli nog för idag iaf. Men då till min fråga hur mkt kan kaninerna få gnabbas med varandra utan att de är någon fara?

Frida
0

Första gången jag satte ihop mina jagade Anki efter Althalus så mycket att jag fick sära på dem efter bara en liten stund. Det tog några gånger innan de fått ordning på hierarkin dem emellan men nu fungerar de fint ihop.
Varje gång lät jag dem bråka tills jag tyckte att det blev för mycket och när de väl rett ut att det är Anki som är damen på täppan så slutade de.

Svar på din fråga: låt dem hålla på tills du känner att det blir för intensivt och sålänge ingen av dem blir skadad.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

twinnie
0

Kan inte annat än att hålla med #1. Det gäller att låta dem reda ut allt, men samtidigt inte skada varann ;)