Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 728 ggr
Whatsupdoc?
0

Charlie & Cora hatar mig

Jag tror Charlie & Cora hatar mig för att jag tog på de deras selar. Mår lite dåligt nu pga det.

Fridaaaa
4

Kaniner hatar inte. Kaniner lever i nuet med.
Fortsätt du träna bara.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Whatsupdoc?
0

#1 Okej. Jag ska göra det. Men jag tror de inte är så sugna idag. Gömmer sig under sängen & vill inte komma ut

Herveaux
2

Prova att vänja kaninerna vid selen i små steg (om dom inte redan är vana vid att få på sig en sele).
Tex. Nosa på selen, ge godis. Lägg selen över deras rygg (men knäpp den inte) ge godis. Plocka med remmen och låtsas att du ska knäppa selen runt halsen, ge godis. Osv, osv.  

Om du tar det lugnt och gör det till något positivt för kaninerna så tror jag att dom kommer tycka om att båda ta på selen och skutta runt med den, för den leder då till roliga och goda saker.

// Harley

Whatsupdoc?
0

#3 Ok, ska testa det. Men det får bli senare, för de tvärvägrar att komma ut från under sängen & vill inte att jag rör vid de nu. Inte ens lockande mat eller godis får de att röra på sig. De är helt ovana vid sele, Charlie är 2 år & Cora är 1(inte från samma uppfödare, men vet det till nästa gång för ingen sa till mig att de behövde vara 2)

Whatsupdoc?
0

Strunta i det där sista. Det är en lång historia.

Whatsupdoc?
0

Jag vill ta väck den senaste kommentaren jag skrev, men kan inte. Jag vill skriva annat på den, men kan inte det heller. Jag ville säga att: Ingen i min familj bryr sig lika mycket om djur som jag gör. Jag vill säga att jag har haft det jobbigt tack vare de & jobbet för jag fick inte ta ledigt för & vara med kaninerna & familjen låter mig aldrig vara hemma med de.

zemlathebunny
0

Jag förstår lite hur du känner. Jag kan också känna att dom inte fattar att kaninerna inte bara är kaniner utan de är minst lika viktiga som en hund t.ex. Vissa tror att kaniner är lika hjärndöda som typ fiskar men jag skulle säga att de kan vara ganska lika hundar.

[EM L]
0

Dom hatar dej inte=) Ge dom lite tid, när jag klipper klorna på Mira vilket hon hatar så springer hon och gömmer sig. Hon är i chocktillstånd, det är dina kaniner nog också. Mira vill inte ha belöning men hon vill att man kliar henne lugnt och pratar med henne.